Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"Рено" ще потърси и вътрешни ресурси за икономии

"Рено" (Renault ) няма да разчита на допълнителна финансова помощ от френската държава, категоричен е председателят на френския автомобилен производител Жан-Доминик Сенар. Компанията ще потърси и собствени вътрешни ресурси за икономии и решаване на ликвидните проблеми.

Франция притежава 15% дял в Renault. Правителството отпусна държавна помощ от 5 млрд. евро държавно гарантиран заем на компанията, за да може да се справи с щетите от пандемията от коронавирус. Сумата на кредита може да бъде използвана изцяло или частично, като френската държава гарантира 90% от заема. Заемът е отпуснат от банките BNP Paribas, Credit Agricole, HSBC France, Natixis и SocGen. Кредитът е с падеж от 12 месеца, който Renault ще може да удължи с още три години, ако е необходимо.

Партньорството на Renault с японския Nissan се възстановява, а през месец май те представиха плановете си за задълбочаване на сътрудничеството.

Това е добра новина за дузината български фирми, които произвеждат автомобилни компоненти за  френския гигант.

От юни миналата година турската фирма "Одело" има развоен център в София. А тя е водещ доставчик на автомобилни светлини за най-големите производители на автомобили, сред които "Даймлер", "БМВ", "Ауди", "Тойота" и "Рено". Откриването на развойния център е част от планираната инвестиция на стойност 40 млн. евро на "Одело" в България.

"Монтюпе" ЕООД, която работи в Русе, е световен лидер в производството на алуминиеви изделия за известните автомобилни марки, като "Ауди", "Порше", "Рено", "Форд", "Волво" и други. Компанията е част от канадската група "Линамар" - вторият най-голям производител на автомобилни компоненти в света.

"Язаки България" ЕООД, което произвежда електрически инсталации за автомобили, е поделение на японската компания "Язаки".  Дружеството е създадено през 2006 година, когато се открива първия завод в Ямбол, а през следващите години са изградени нови производствени мощности в Сливен и при село Крепост  (между Димитровград и Хасково). Предприятието изработва инсталации предимно за автомобилите "Форд Транзит", "Рено Меган" и "Рено Сеник", продавани на подразделенията на "Язаки" в Турция, Франция и Словакия.

Тези български предприятия също изпитаха последствията от разпространение на коронавируса COVID-19. Някои бяха принудени да спрат или да намалят производството в изпълнение на здравни те разпоредби и мерки за безопасност, както и поради намалелите поръчки за производство на превозни средства и оригинално оборудване за автомобили от страна на много клиенти или нарушени вериги на доставки.

Завод за производство на авточасти "Костал България Аутомотив" ЕООД работи в Индустриалната зона на Пазарджик. Той е част от германската група "Костал", чиито заводи разработват устройства за управление на различни електро- и механични компоненти, които намират приложение в автомобилната индустрия, произвеждат кормилни лостове за светлини, мигачи, управление на чистачки и лостове със специално предназначение (управление на скоростна кутия и автопилот) както и целите подволанни системи.

Компанията работи с всички европейски производители на автомобили - Volkswagen, Renault Nissan, BMW, Daimler, Ford и др. и е пряко зависима от техните поръчки.

Заводът в Пазарджик отвори врати през 2017 година. Освен него Kostal има и завод в Смолян от 2011-а.

Предприятието в Пазарджик изработва лостове и модули за кормилни уредби, като ще изнася за повечето най-големи автогиганти в Европа. Инвестицията в този завод е за 12 млн. евро. Германската компания има развоен център в София, в който работят софтуерни специалисти и разработчици и обслужват цялата група.

Facebook logo
Бъдете с нас и във