Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Ремонтът на участъка Елин Пелин-Вакарел ще глътне половин милиард лева

Генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски е подписал договора за модернизация на железопътен участък Елин Пелин-Вакарел

Генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски е подписал договора за модернизация на железопътен участък Елин Пелин-Вакарел, съобщиха от държавната компания. Отсечката е ЛОТ 1 от проект "Модернизация на жп участък Елин Пелин-Костенец".

Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив. Неговата дължина е приблизително 20 км и в обхвата му попада най-големият жп тунел в България, с дължина 6.8 км, който ще бъде построен по тунелен способ и ще бъде напълно съвместим с изискванията за оперативна съвместимост. Подобно съоръжение не е строено у нас от 50-те години на XX век, когато в периода 1949-1951 г. е построен тунел "Козница", свързващ Стара планина и Същинска Средна гора.

В рамките на обекта ще бъдат изградени нова гара Елин Пелин, спирка Побит Камък, Разделен пост Вакарел и връзката му с гара Вакарел. В обхвата на проекта са включени нова контактната мрежа и нови системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони. Ще бъдат изградени и два броя двутръбни тунела с приблизителна обща дължина 1.5 км, пътен надлез и пътен подлез, осем моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 700 м, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията и изграждане на нови системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.

Стойността на договора за строителство е 498 800 012 лева без ДДС, а негов изпълнител е ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин", включващо фирмите: "Дженгиз Иншаат Санайи Ве Тиджарет Аноним Ширкети" АД, "Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджаред Ве Санайи Лимитед Ширкети" ООД. Срокът за изпълнение е 72 месеца.

Строителството на жп участък Елин Пелин-Костенец, част от проект "Модернизация на жп линия София-Пловдив" се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 г.".

Facebook logo
Бъдете с нас и във