Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Ремонтът на магистрала "Тракия" ще се завърши до края на юли

До края на юли отсечката между Чирпан и Стара Загора на автомагистрала "Тракия" ще бъде готова и пусната. Това обяви председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Апостол Минчев. "Проблемите са няколко. На първо място организационни въпроси, касаещи фирмите подизпълнители, на второ място - имаше от една от фирмите с некачествено изпълнение, дължащо се на неспазване на технологии, на несъгласувани с нас материали. И на трето място - затрудненията, идващи от временни метеорологични условия", обясни Минчев.

В сряда или четвъртък ще започне изгребването на настилката и след това ще бъде положена нова за сметка на изпълнителите. Ремонтът ще струва около 90 милиона. "Гаранцията за тези ремонти е 2 години. Гаранциите е възможно да бъдат година, две или повече, в зависимост от това за какво говорим - ако е за ново строителство - там гаранциите са по-големи, възможно е да се заложат в договора по-големи от нормативно изискуемите. Това е въпрос на нормативна база или на клаузи в договорите", каза пред БНТ шефът на АПИ.

След Стара Загора в посока Бургас също ще се прави подобен ремонт, но може би това ще се случи догодина.

Минчев коментира и ситуацията на магистрала "Хемус". За тунел "Витиня" той заяви, че проблемите са като се започне от самото изграждане и се мине през поддръжката: "Изграждането е било при доста занижени критерии и изисквания. Поддръжката в продължение на години или не я е имало, или е била много козметична. И сега изведнъж се оказваме с тунели, които са в лошо състояние", каза Минчев. От конструктивна гледна точка към момента няма притеснения, но тунелите ще изискват постоянни грижи, добави той.

"В рамките на тази инхаус поръчка, която е осъществена в последните години за строителството на АМ "Хемус", има много неща, които са смущаващи. Четирите мостови съоръжения, аз бих добавил и една траншея, която по проект би трябвало да бъде тунел. Това е тема, която сме коментирали с колегите от министерството и там въпросите са касаещи чисто техническата страна на тези съоръжения", обясни шефът на пътната агенция. И допълни, че по проекта, по който би трябвало да се изгражда магистрала "Хемус", приет преди 2 години, тези съоръжения и този тунел, а не траншея е трябвало да бъдат направени по един начин. "А в началото на тази година, след постъпки от страна на "Автомагистрали" ЕАД е започнала техническа кампания, завършила с два етиса в Агенция "Пътища", на които етиси е приета корекция на тези четири съоръжения и на този тунел, като тази техническа корекция е много сериозна, технически много смущаваща", коментира Минчев.

Накратко - променена е външната конструкция на съоръженията и тунелът, който е бил предвиден по проект, е превърнат в траншеен изкоп. Трябва да се възложи техническа експертиза за това дали тази промяна е разумна, или не е.

Няма достатъчно пари за ремонти на пътищата. Средствата, които се заделят за пътища - ремонти и ново строителство, са крайно недостатъчни, смята Минчев. По думите му това, което се заделя в последните 15 години, е в пъти по-малко от необходимите средства.

Facebook logo
Бъдете с нас и във