Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Ремонтът на 16.5 км от "Тракия" ще глътне 70 млн. лева

Започва ремонт в двете платна на участък от 16,5 километра от автомагистрала "Тракия". Той е между пътната връзка с магистрала "Марица" и пътен възел "Чирпан-Изток". Рехабилитацията на отсечката ще струва 70 милиона лева.  Този участък е добре познат на шофьорите, тъй като се характеризира с вълните по асфалта и образуваните дълбоки коловози. Затова дълги години в тази част от аутобана бе въведено ограничение на скоростта до 90 км/ч. Въпреки това според статистиката на Института за пътна безопасност за последните 5 години са загинали 16 души.

"На обекта ще се работи мобилизирано без почивен ден, за да може ремонтът да завърши колкото се може по-скоро и да не се затруднява движението. Ако времето е сухо, без много дъждове, има възможност строителните работи да се изпълнят за два-три месеца. Целта е при добро време до края на март да завърши ремонтът на 16,5-километровия участък, а до Великден и на останалите 24 км до Стара Загора, които не са в добро състояние", съобщиха в понеделник от АПИ. 

За 2020 г. бюджетът на АПИ и изразходваните средства са в пъти повече спрямо 2019 г, заяви ден по-късно председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски. Парите за ремонти на пътища невинаги са достатъчни, особено за ремонти на третокласната пътна мрежа, каза Терзийски

Строителните дейности са част от започналия през октомври миналата година поетапен ремонт на общо 52 км от аутобана. Още тогава се появи полемика относно цената, която ще бъде платена за дейностите. По онова време се разбра, че държавата възнамерява да плати 90 млн. лв. за ремонта на едното платно, при положение, че самото строителство на отсечката е струвало 104 млн. лева и то за двете платна. 

Ремонтът се изпълнява от държавното дружество „Автомагистрали“, а гаранционният срок на ремонтните дейности е три години.

В края на декември миналата година приключи обновяването на 12 км от АМ "Тракия“ в двете платна, между пътните възли „Белозем“ и „Оризово“. Отсечката е с нова асфалтова настилка, подобрено отводняване, нова хоризонтална маркировка, пътни знаци и ограничителни системи. В платното за Бургас през миналата година беше обновен и двукилометров участък.

Facebook logo
Бъдете с нас и във