Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Ремонтират магистралите "Тракия" и "Марица" с некачествени материали

АПИ откри редица нередности при ремонта на магистрали.

Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“инж. Апостол Минчев извършва инспекция на строително-монтажните работи на стратегически пътни обекти. 

Пътната агенция обяви, че на 3 юни при проверка на ремонтните дейности в участъка от магистрала „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора е констатирано: влагане на некачествени и несъгласувани от Института за пътища и мостове строителни материали; неизпълнение на техническите указания от страна на строителя; липса на компетентен технически ръководител по асфалтополагане; липса на компетентен технически надзор; липса на удачен проектантски и авторски контрол. Отговорни за това са фирмата строител, строителният надзор и проектантът.

При инспекция на ремонтните дейности на участъка от магистрала „Марица“, в района на Свиленград, е установено неточно, некачествено и технически неудачно проектантско решение на преходите насип - мост, повреди по конструктивни елементи и откосите на мост, на който се извършват строителни работи. Проектантът на обекта се е държал неуважително. АПИ като възложител на строително-монтажните работи ще поиска извършването на независима техническа експертиза и ще бъде търсена отговорност от проектанта, включително финансова и спиране на авторските права.

Инспекциите на стратегически пътни обекти на председателя на УС на АПИ инж. Апостол Минчев продължават.

Регионалният министър Виолета Комитова назначи проверка на "Автомагистрали" АД заради група обекти, наречени свлачища и срутища.

 „Автомагистрали“ дадоха отговор за неизпълнени 83 обекта, а  Виолета Комитова разкри, че от 84 обекта, финансирани от държавата, Дружеството е изпълнило само един.

„Най-професионалният управленски подход е на практика фиксиране на цените на равнищата към момента на предоставяне на авансите на фирмите-доставчици. Целта е да не се оскъпяват проектите при настъпване на реалното строителство, към което може да се достигне и след повече от година”, казват още от „Автомагистрали”.

Обектите по договора с АПИ са на различен етап на изпълнение: 1 чака за проектиране,  20 се проектират на първи етап, други 48 вече са приети от АПИ на първи етап, 1 е приет и на втори етап. 13 обекта чакат разрешение за строеж и един вече е получил.

Facebook logo
Бъдете с нас и във