Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

РЕКЛАМНАТА АТАКА НА ГАП СЕ ИЗПЛЪЗВА ПРЕЗ ПУКНАТИНИТЕ

Предприетата от Гап (Gap) - най-големия американски търговец на облекла, масирана, комплексна маркетингова кампания, целяща да подобри състоянието в 1230-те й магазина, изглежда, не произвежда очаквания ефект.
Обявените в началото на септември резултати показват, че продажбите в магазините на Гап, работили поне една година, са отбелязали 11% спад през август спрямо същия период на 2005-а. Търговската марка Гап отчете намаляващи продажби през последните две години, които предизвикаха ескалираща криза за управленския екип, ръководен от главния изпълнителен директор Пол Преслър.
Единственият коментар на компанията, под чиято шапка са и магазините Олд нейви (Old Navy) и Банана рипаблик (Banana Republic), беше, че е разочарована от резултатите за август въпреки старта на маркетинговата й кампания в средата на юли.
От юли насам рекламната агенция на компанията - Леърд + партнърс (Laird + Partners), насища основните пазари на Гап с обилна телевизионна и печатна реклама, подкрепена от билбордове и постери по автобусите и телефонните кабини. Освен това фирмата подобри витрините на магазините си и организира в тях различни мероприятия като изпълнения на музика на живо и състезания по фланелки, опитвайки се да привлече повече клиенти.
Компанията не уточнява колко средства отделя за маркетинг, но Синтия Харис - президент на търговската марка Гап, сподели, че присъствието й в рекламите на вестниците и списанията се е удвоило. Засилено е и рекламирането на открито чрез билбордове на четирите основи пазара - Ню Йорк, Чикаго, Лос Анджелис и Сан Франциско. Върви също осемседмична рекламна кампания по телевизията, която ще продължи и през септември, докато миналата година тя е продължила шест седмици.
Бих казала, че наистина сме в началото на една дългосрочна стратегия, която цели да си върнем клиентите, са думите на г-жа Харис пред инвеститорите.
Кампанията последва едно затишие в разходите на Гап за реклама през първата половина на годината, когато фирмата се беше фокусирала върху подобряване на подредбата в магазините си и се бе концентрирала върху пренасочване на работата на дизайнерския си екип към разработване на стилни и елегантни варианти на американските модни принципи.
Кампанията се развихри с надеждата да тласне нагоре продажбите на новата есенна колекция на Гап, която за първи път ще покаже влиянието на Шарлот Нювил. Миналата година тя беше назначена за шеф на дизайнерския отдел на Гап за възрастни.
Някои търговски консултанти отбелязват, че предприетата комплексна маркетингова акция напомня първоначално използваната стратегия, която превърна Гап в национална марка. А тя е проработила тогава, защото хората са виждали и в магазина същите стоки, които са били показвани по телевизията или във вестника, или по билбордовете край магистралите.
Но въпреки че в сегашната кампания са ангажирани редица известни личности като актьора Джеръми Пайвън и актрисата Миа Фароу, тя не предизвиква очаквания ефект, тъй като дълго време търговската марка не успява да предложи оригинален продукт, който да я отличи сред морето от конкуренти.
Продуктите й си остават нещо, което може да се купи и на друго място, а нерядко и за по-малко пари. Вече няма нищо уникално в Гап, обясняват маркетинг експертите.

Facebook logo
Бъдете с нас и във