Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Рекламират неродената цифровизация

В правителството може и да има колебания за въвеждането на цифровото телевизионно и радиоразпръскване, но обществената поръчка за неговата реклама вече е в ход. Тя бе обявена през седмицата от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и е за сериозната сума от 8.3 млн. лв. без ДДС.


Освен с рекорден бюджет търгът се отличава и с много високите изисквания към кандидатите. Те трябва да имат оборот, не по-малък от 30 млн. лв. за последните три години, което е почти невъзможно за една рекламна агенция, освен ако не участва в наддаването като консорциум с други компании, предупреждават от бранша. Обяснението на транспортното ведомство обаче е, че се очаква в наддаването да участват само сдружения от няколко фирми, а не малки дружества.


Прави впечатление също така, че поръчката не е разделена на няколко позиции, каквато е практиката при големите конкурси. А и малко странно стои популяризирането на дигитализацията да продължи до края март 2013-а. В най-добрия случай, ако няма обжалване на процедурата, рекламната кампания може да започне в началото на ноември, което на практика означава, че победителят ще трябва да изхарчи 8.3 млн. лв. за пет месеца. А ако се стигне до обжалване?


За петте месеца, с които евентуално ще разполага бъдещият изпълнител, той трябва да изготви концепция, да организира и проведе рекламирането, да изработи и разпространи информационни печатни материали, аудио - и аудиовизуални клипове и интернет банери. Фирмата се ангажира да осигури и социологически проучвания, които да отчетат степента на информираност на населението за въвеждането на цифровизацията. Както и да създаде и специален интернет сайт.


Определящи при избора на победителя ще са техническите критерии, като 40 на сто от оценката ще е за предлаганата цена, а крайният срок за подаване на офертите е 10 септември.


Независимо от ангажимента ни към Европейската комисия за преминаване към дигитално излъчване през септември 2013-а кабинетът все още не може да излезе с единно становище по въпроса. Завършването на процеса предполага държавата да плати на Министерството на отбраната около 300 млн. лв., за да освободи определени честоти в ефира. Но преди време финансовият министър Симеон Дянков заяви, че не може да осигури толкова пари, а и изрази съмнения за нуждата от цифровизацията , при положение че технологиите се развиват толкова бързо. Транспортният министър Ивайло Московски пък зае изцяло противоположна позиция. Той бе сигурен, че през следващата година ще се намерят достатъчно средства за поетапно въвеждане на дигиталното излъчване.


Междувременно срещу България тече наказателна процедура от Еврокомисията за това, че държавата без основание е ограничила броя на компаниите в търговете за цифровите мултиплекси, които трябва да разпръскват сигнала.

Facebook logo
Бъдете с нас и във