Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Рекламата на културния, винения и спа туризъм може да привлече немски туристи

Потенциалът на България в областта на туризма е огромен, но на немския пазар са познати предимно морските и зимните ни курорти, а културният, виненият и спа туризмът все още имат нужда от сериозна рекламна и маркетингова кампания.  Това е отбелязал министърът на туризма Христо Проданов в разговор с Кристоф Айххорн, посланик на Федерална република Германия у нас. Те са обсъдили популяризирането на страната ни пред немските туристи, както и бъдещи съвместни инициативи. „Ще разчитаме на Вашата помощ, за да имаме добре развит и балансиран продукт през цялата година“, е отбелязал  министърът на туризма. Според него българският климат и минералните извори имат множество лечебни възможности и именно тези продукти трябва да разпространяваме, защото те освен чисто икономически, имат и множество здравни ползи. Особено в днешното пандемично време, когато много хора имат нужда от здравни грижи за възстановяване след прекарано боледуване.

Така че трябва да се направи всичко възможно, за да се стимулират туристическите пътувания и бизнеса между двете държави.

Дипломатът е отбелязал, че посолството е готово да подкрепи концепцията на българското правителство да рекламира възможностите за туризъм у нас. А и българското посолство в Берлин също има важна активна роля за това.

„Трябва да се работи върху маркетинговата концепция,

както и за по-доброто представяне на България пред стратегическите пазари, какъвто е Германия“, е категоричен посланикът. Това е голяма възможност за популяризиране на прекрасните български вина, както и за спа туризма. Един актуален, централен фактор днес е, че германските туристи по време на отпуск в България искат да се чустват сигурни в пандемията от коронавирус. В тази посока една ускорена кампания за имунизиране у нас, както и прилагането на  практика  на концепциите на хотелите и ресторантите много биха спомогнали.

Обсъдена е била и възможността немските осигурени граждани да ползват по линия на касите

продукти за здравен туризъм у нас.

Благодарение на усилията на Германо-Българската индустриално-търговска камара и Българския съюз по балнеология и СПА туризъм през септември 2019 година България беше включена в списъка от страни на Германската национална асоциация на здравноосигурителните каси (GKV-Spitzenverband), в които ще бъдат признавани разходите за медицински амбулаторни услуги за профилактика и рехабилитация. „Ще направя всичко възможно тази политика да се развива“, е подчертал министър Проданов.

През 2020 г. туристите от Германия са били петата по големина група гости у нас.

Тогава 330 505 човека са били у нас на екскрузия, почивка или със служебна цел. И през миналата година много немци са пътували до нашата страна. От министерството на туризма уточниха, че в периода между януари и ноември общо 279 285 туристи от Германия са посетили България, като те са третата по големина група от посетители. А броят им се удвоява спрямо същия период на 2020-а.

Facebook logo
Бъдете с нас и във