Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Разширяваме транспортните връзки с Румъния

Престои откриването на държавната българо-румънска граница на ГКПП Русе-Гюргево-ферибот. Преговорите проведе заместник-министърът на транспорта и съобщенията Владимир Върбанов, той подписа и Споразумението за това между правителствата на двете страни на 29 април тази година в Букурещ. То вече е одобрено и от Министерския съвет, съобщиха от правителствения пресцентър.

Откриването на пункта е условие за възобновяване дейността на фериботната линия Русе - Гюргево. Очаква се това да спомогне за облекчаване на автомобилния трафик на българо-румънската граница и за преодоляване на затрудненията на трансграничните превози на пътници и товари между България и Румъния.

Предвижда се граничният пункт да обслужва пътниците и моторните превозни средства, превозвани от корабите между Русе и Гюргево.

Основната тежест днес се поема от "Дунав мост" при Русе-Гюргево. Част от товаропотока се насочва и към "Дунав мост - 2" при Видин-Калафат. От миналата година работи също така и фериботът между Силистра и Кълъраш.

Възобновяването на дейността на фериботната линия между Русе и Гюргево беше договорено на 28 януари тази година в Русе по време на среща между вицепремиера и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов, министъра на транспорта и съобщенията Николай Събев и вицепремиера и министър на транспорта и инфраструктурата на Румъния Сорин Гриндяну.

Първа в България е железопътната фериботна линия Русе-Гюргево

която е действала в периода 1940-1954 година. Най-дълго е работила (1942-1945 и 1952-2013 г.) фериботната линия (железопътна, после и автомобилна) между Видин и Калафат, която прекратява дейността си след откриването на заместващия я мост "Нова Европа" през юни 2013 година. С най-голям товарооборот е железопътната фериботна линия Варна - Черноморск. След 1990 г. между редица български и румънски дунавски пристанища също са открити фериботни линии, но те са с местно значение.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във