Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

РАЗДВИЖИ СЕ ПАЗАРЪТ НА ОНЛАЙН РЕКЛАМА

С 81% до (5.6 млн. лв.) е нараснал брутният обем на онлайн рекламата в България през 2005 г., се отбелязва в проучване на ИНТЕРНЕТ компанията Инвестор.БГ. През 2004-а сумата е била 3.1 млн. лева. Ръстът се дължи преди всичко на осезателното включване на БТК с големи рекламни обеми.
Комуникациите и банковите услуги формират над 60% от онлайн рекламата. Девет на сто от пазара се падат на рекламите на техника, с 13% са бързооборотните стоки (от които 5% - бирата), по 4% държат залаганията и услугите. Туризмът заема 2% от рекламните обеми, а недвижимите имоти и колите - по 1 на сто.
Най-големите рекламодатели в ИНТЕРНЕТ през миналата година (отделили над 100 хил. лв.), са БТК, НДСВ (предизборна кампания), Райфайзенбанк България, Ейч Ви Би БанкБиохим, Мобилтел и ДЗИ. По данни на сайта Internetworldstats.com броят на потребителите у нас за периода 2000-2005-а се е увеличил с 411.6 процента. Достъп до мрежата в момента имат 2.2 млн. българи, което е около 28,5% от населението на страната. Въпреки този бум обаче потенциалът на онлайн рекламата продължава да е малък и тя формира едва 1.5% от целия рекламен пазар.

Facebook logo
Бъдете с нас и във