Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Расте търсенето на модерни търговски имоти в столицата

Открай време бул. "Витоша" е популярна търговска дестинация с многобройните си магазини и бутици по почти цялото му протежение.

Прогресивното развитие на онлайн търговията в световен мащаб не се е отразило осезаемо на търсенето на модерни търговски имоти в столицата през първата половина на тази година. Напротив, то достига рекордни стойности на база полугодие от 2015 г. насам. Общият обем усвоени площи за разглеждания период е 21 900 кв. метра. Това се казва в най-новия доклад на Colliers International.

Физическите магазини отново са на мода в София. Особено висока активност в откриването на нови магазини е регистрирана при специализираните търговски формати от типа "биг бокс". Сред лидерите в това отношение са хранителните вериги Lidl (6), Billa (5), Kaufland (1), дрогерията dm (6) и веригата за мебели и стоки за дома JYSK (4). Само за първото полугодие на тази година, полската марка Pepco откри девет обекта в страната. Освен нея, на българския пазар навлязоха и други международни марки - Zara Home, Fjällräven, J.Wargas, Steve Madden и Ximivogue.

Обратно на посоката на развитие на търсенето, през периода между януари и юни предлагането на модерни търговски площи бележи незначителен спад. Причината за него е смяната на предназначението на част от площите в Galaxy Trade Center от търговски в офисни. С това обемът на предлаганите търговски имоти в София за полугодието стана 390 660 кв. метра.

Периодът се характеризира и с друг рекорд. Бул. "Витоша", по-известен сред софиянци като "Витошка", постигна най-високите си нива на заетост за последните пет години - 99 процента. И в това няма нищо чудно. Булевард "Витоша" е основна пътна артерия в центъра на София. Булевардът започва от пл. "Света Неделя", преминава през идеалния център на столицата, пресича се с еднопосочния бул. "Патриахр Евтимий", продължава покрай западната страна на парка на НДК, пресича се с бул. "България", преминава през ж.к. "Иван Вазов" и свършва при Южния парк при кръстовището с ул. "Бяла Черква".

Открай време бул. "Витоша" е популярна търговска дестинация с многобройните си магазини и бутици по почти цялото му протежение. По тази причина и наемите държат високи стойности, а често в различни проучвания "Витоша" е нарежда сред най-скъпите търговска улица в света

В участъка между ул. "Алабин" и бул. "Патриарх Евтимий" булевардът е пешеходна зона, забранена за МПС-та, като се допуска само пресичане през перпендикулярните на "Витоша" улици. Трамвайният транспорт по пешеходната част на булеварда е спрян, тъй като под този участък преминава трасето на Втори метродиаметър на Софийското метро и това допълнително го прави още по-достъпен от всяка част на града.

Същевременно с повишаването на нивата на заетост движението на наематели на главната софийска търговска улица "Витоша" е едва 1 на сто. Като цяло този индикатор се характеризира със спад в стойностите от 6% на 3 процента.

През първите шест месеца не се наблюдават съществени промени в наемните нива на разглежданите търговски площи, което ще остане валидно и през следващото полугодие. Преустройството на свободните хипермаркет площи в The Mall, Bulgaria Mall и Paradise Center доведе до по-високи нива на заетост и обогатяване на микса от наематели в тях. С приключването на процеса към края на годината тези проекти ще постигнат по-добро пазарно позициониране и ще предложат нови възможности за разширяване на мрежата от магазини на редица международни и български търговци. Благоприятното развитие на пазара на модерни търговски площи ще продължи да предизвиква инвеститорски интерес към този сегмент, което е една добра новина за потребителите.

<!--[if-->

Facebook logo
Бъдете с нас и във