Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Пътни строители отново излизат на протест пред МРРБ

Снимка: Архив

Пътни строители от фирмите "Автомагистрали - Черно море" и "ИСА 2000" излизат протест пред регионалното министерство в петък (10 декември). Те искат да им бъдат изплатени общо над 46 млн. лв. за строителни и ремонти дейности по магистрала "Тракия", като по думите им работата е свършена, а обектът е в експлоатация от юли месец. 

"Настояваме за незабавно разплащане на цялата дължима сума към дружествата на базата на това, че бяха извършени всякакви проверки, без да са констатирани нарушения при дейността ни, и фирмите не са от тези, които са получили авансови суми по ин хаус процедурите", се казва в позиция на "Автомагистрали - Черно море". 

От фирмата подчертават, че протестните действия нямат политически характер. Уточнява се, че заради забавяне на средствата, които трябва да получат от държавата, не са изплатени заплати на работници. Стигнало се е до принудително спиране на работа във всички звена, поради липса на материали, както и до периодично спиране на електроснабдяването, доставката на газ, телефони и интернет, поради невъзможност да бъдат заплатени.

"Поради неизплащането на работните заплати напускат водещи специалисти и квалифицирани работници, машинисти и шофьори. Предстоят масови съкращения, поради невъзможност да се създаде ритмична работа на персонала, да се осигури редовно изплащане на работните заплати и да се обезпечи доставката на материали. Влошаване на финансовото състояние на дружествата – усвояване на застраховки и банкови гаранции за плащане, необслужване на банкови кредити и гаранции, понижаване на кредитния рейтинг", се казва в анонса за предстоящия протест. 

Работещите в "Автомагистрали - Черно море" казват също, че е недопустимо държавата да не се разплаща за извършени, приети и въведени в експлоатация обекти. Те поясняват, че протестните действия "ще продължат до получаване на всички изработени с честен труд средства".

Позицията на служебният регионален министър Виолета Комитова е, че стачкуващите фирми са правили ново строителство, маскирано като "текущ ремонт".

"Разликата е, че парите при текущия ремонт са 2.6 пъти повече, отколкото за ново строителство", коментира пред "България он еър" Комитова.

Строителната министърка обаче е категорична, че не трябва да се говори общо за качеството на пътното строителство в България.

"Има участъци, които са много качествено построени, имаме и някои с по-лошо качество. Това се вижда на първата година и, за съжаление, имаме лоша практика да строим пътища, без да ги обезпечаваме с гаранционни срокове. Най-пресният пример е Чирпан-Стара Загора. 40 км обновихме от "Тракия", 207 млн. лв. струва общо като строеж, а няма гаранция. Това е сериозен проблем, който ние се борим да го преодолеем", обясни Виолета Комитова.

Facebook logo
Бъдете с нас и във