Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Пътната агенция пусна маршрутни карти за виртуална продажба

Шофьорите или собствениците на тежкотоварни камиони и автобуси, които след въвеждането на тол системата в търговска експлоатация ще плащат за ползването на пътната мрежа на база на изминато разстояние – тол. Националното тол управление www.bgtoll.bg, чрез бутон в раздел „Тол“ (https://www.bgtoll.bg/tol-taksa/testova-sreda-za-zakupuvane-na-tol-produkti) може да се тества покупката на маршрутна карта с виртуално плащане за нея.

При тази тол услуга превозвачите плащат предварително за изминаването на точно определен маршрут като посочват начална и крайна точка, както и до четири междинни локации по желание.

Необходимо е да се посочат още максималното натоварване на превозното средство, емисионния му клас, броя оси и регистрационния му номер. След коректно въвеждане на данните системата предоставя на водача подробна информация за платените участъци от пътя и дължимата такса. Превозвачът има 24 часа от часа на активирането на маршрутната карта, за да измине предварително определеното разстояние като следва строго маркираните точки.

Началната и крайната точка са от изключителна важност. Маршрутната карта е с посока на движение, която трябва да се спазва.

Тестването на услугата позволява и виртуалното й заплащане, като в края на процедурата се изписва напомняне към потребителя да провери отново всички данни, преди да се пристъпи към плащане.

Агенция „Пътна инфраструктура“ ще предлага маршрутни карти чрез познатите канали за продажба на е-винетки досега –сайта bgtoll.bg, мобилното приложение BGTOLL, терминалите за самотаксуване, както и на гише на основните гранични контролно-пропускателни пунктове – ГКПП „Калотина“, ГКПП „Капитан Андреево“, ГКПП „Кулата“, Дунав мост – Русе, Дунав мост – Видин, ГКПП „Силистра“, ГКПП „Станке Лисичково“ и ГКПП „Илинден“, а също и в 27 областни пътни управления в цялата страна. Маршрутна карта ще се предлага и в търговската мрежа на партньорите на АПИ – националните и европейски доставчици на услуги.

Тя ще може да се активира до два дни предварително, ако потребителят не е регистриран в системата, и до седем дни предварително, ако се регистрира с електронен адрес.

Facebook logo
Бъдете с нас и във