Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Пропадна ли Северната скоростна тангента?

Няма пропадане на Северната скоростна тангента и никаква опасност за моста над река Искър. Извършен е оглед на съоръжението и шофьорите трябва да карат спокойно, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" по повод медийни публикации. Все пак пътната агенция уточнява, че "за подобряване на кофражните панели под моста на фирмата-изпълнител на обекта е разпоредено да предприеме всичко необходимо." Както и че тези дейности ще са за сметка на фирмата. 

Изпълнител на проекта е консорциум "ХПВС-ССТ", в който участват: "Хидрострой" АД, "Пътни строежи Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой" АД, "Пътстрой Бургас" ЕООД и свързаната с Делян Пеевски "Водстрой 98" АД. През 2016 г. Хидрострой" купи "Водстрой 98", което две години по-късно бе преименуво на "ВДХ" АД.

По-рано една от националните телевизии съобщи, че част от скоростната тангента в София пропада само три години след официалното откриване на трасето. При преминаване под моста на река Искър хората са забелязали, че много от панелите под мостовата конструкция са напукани, а някои от тях вече са паднали.

Експерти от пътната агенция твърдят, че кофражните панелки не са носещи конструктивни елементи. Вероятно те паднали още при наливането на бетона, а не след пускането на строителството.

Северната скоростна тангента беше открита на 28 април 2016 г. Тя трябва да свързва северозападните и югоизточните квартали на София. Заради скоростната отсечка обаче старите пътища бяха премахнати, а нови така и не са изградени. От МРРБ са на мнение, че ангажиментът да се изградят уличната мрежа и локалните трасета, които да обслужват малките население места и селата в рамките на София, е на Столичната община.

Facebook logo
Бъдете с нас и във