Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ПРИВАТИЗАЦИЯТА НА БАЛКАНКАР - СРЕДЕЦ

Върховният административен съд (ВАС) спря сделката за раздържавяването на Балканкар-Средец на 2 май, а в понеделник (15 май) последваха събития, които вече са почти задължителен елемент от родната приватизационна картинка. Работниците от карния завод протестираха, а министърът на икономиката и енергетиката Румен Овчаров се впусна в словесна битка със съда. Преди да се стигне дотук, процедурата можеше да спечели титлата сделка на годината с постигната цена от 91.1 млн. лв. - над 4.5 пъти повече от първоначално исканите от Агенцията за приватизация (АП) 20 млн. лева.
Ако съм съд, ще се почувствам обиден, когато някой подаде жалба като тази на класираната на трето място Загора КАР срещу процедурата за приватизация на Балканкар-Средец. Това заяви председателят на съвета на директорите на ГТМ - Ангел Балевски Красимир Дачев. Тази компания даде най-много и беше избрана от Агенцията за приватизация за купувач на 69.99% от капитала на карния завод. Тя е внесла над 12 хил. страници документи като доказателствен материал в АП, за да покаже какво произвежда и какъв е нейният износ. Дачев заяви, че в жалбата няма нищо вярно.
Според него забавянето на приватизацията заради спирането на процедурата от съда вече оказва своето негативно влияние върху карния завод и удължава агонията на предприятието.
Изпълнителният директор на Загора КАР Румен Радев пък твърди, че жалбите срещу процедурата са поне девет, включително и от кандидати, които Агенцията за приватизация не е допуснала за участие в конкурса. Той допълни, че жалбата на Загора КАР е насочена срещу законосъобразността на процедурата. По мнението на юристите на фирмата има възможност да се проведе нов конкурс за приватизация или да се продължи сегашната процедура. Радев обаче призна, че не поставя под въпрос сравнението на параметри, дадени от кандидат-купувачите.
Сега приватизацията на Балканкар-Средец отново зависи от съда. Каквото и да бъде то, бъдещето на карния завод зависи от бързото му решение. Защото със загубата от 323 хил. лв. за първото тримесечие на тази година и поръчки за 10 машини той може съвсем спокойно да бъде обявен в ликвидация, ако не се намери добър купувач.

Facebook logo
Бъдете с нас и във