Банкеръ Daily

Управление и бизнес

При по-малко приходи бюджетът се балансира с по-малко разходи

Приходите на общините намаляват заради взетите мерки за защита на хората от коронавирусната пандемия. Облекчения имаше за бизнеса и за плащане на различни данъци от населението. В някои общини коригираха и бюджета си за тази година. Много собствениците на имоти са в чужбина, а заради ниските доходи хората не могат да плащат данъците. Обикновено в края на годината събираемостта се повишава, но сега това не се случва. В някои случаи правителството отпуска средства за довършване на проекти. 

Бюджетът на

община Добрич

за тази година се намалява с 584 363 лева, съобщиха от общината след заседанието на общинските съветници. Намалението на приходите идва след свиване на икономическия и социалния живот в общината и намаляване обема на предоставяните публични услуги. Най-голямо е свиването в постъпленията от такса "битови отпадъци" и от продажбата на нефинансови активи, отбелязва кмета Йордан Йорданов.
Това естествено налага при по-малко приходи от очакваното бюджетът ще бъде балансиран с по-малко разходи. По-малко средства ще бъдат изразходвани за зимно почистване на пътната инфраструктура. Разходите на общината се редуцират и с направени икономии във фонд "Работна заплата" в някои местни дейности.
В началото на 2020 година Общинският съвет прие Добрич да разполага с бюджет от 76 392 000 лева.

И с повишаването на такса "битови отпадъци" за следващата година община Добрич ще дофинансира разходите за поддържане на чистотата, които ще надхвърлят 1 724 000 лева, решиха общинските съветници.
За нежилищните имоти на физически лица и за жилищните и нежилищни имоти на юридически лица вместо по 6.4 промила, както бе досега, ще се плаща по 7.4 промила. Годишната такса за контейнер се вдига от 500 на 820 лева.
През тази година план-сметката за чистота в Добричката община е в размер на 1.30 млн. лева при планирани 920 193 лева приходи от такса "смет". А от тях пък досега са събрани 843 830 лева. 

Правителството помага за някои инвестиции на общините. Министерски съвет одобри отпускането на 10 млн. лева за изграждане на Многофункционална спорна зала "Арена Стара Загора" в парк "Артилерийски" в

община Стара Загора.

За нея до момента държавата е предоставила 4.5 млн. лева. 

Идейният проект на съоръжението беше одобрен през юни тази година след проведен конкурс. Мястото на изграждане на Залата е в новоизградения парк "Артилерийски", въpxy oбщинcĸи тepeн с площ oт 20 деĸaра. Новата спортана зала ще разполага с 5200 ceдящи мecтa, ĸoнцepтнa зaлa и бизнec зoнa c ĸoнфepeнтeн блoĸ, xpaнeнe и paзвлeчeния и peĸpeaция. Taĸa щe мoжe дa бъдeм дoмaĸини нa мнoжecтвo paзлични cъбития. "Идeятa e дa имaмe нeщo ĸoмпaĸтнo, нo и в cъщoтo вpeмe paбoтeщo, c ĸoeтo вcичĸи дa ce гopдeeм“, казва кметът Живко Toдopoв. 

От бюджета на Министерството на икономиката на

община Плевен

ще бъдат предоставени средства за изграждане на елементи от общинска пътна инфраструктура за основен ремонт и реконструкция на общински път до границите на имота, в който ще се изпълнява сертифицирания инвестиционен проект на „Глас България“ АД. Става въпрос за „Разширяване и модернизация на производствения процес на завод Рубин“. Инвестиционният проект предвижда разширяване на осъществяваната до момента стопанска дейност, а именно производство на опаковки и домакинско стъкло. Инвестицията е на стойност 38 525 526.38 лева.

Предлага се държавата да предостави целево финансови средства в размер до 758 665 лева с ДДС (от бюджета на Министерството на икономиката за 2020 г.) на Община Плевен. Пътната отсечка е с дължина 500 м и спестява преминаването през с. Ясен или промишлената зона на гр. Плевен за излизане на главния път като намалява трасето с около 5 км.

Ползватели на пътната отсечка ще са всички клиенти и доставчици на предприятията в района, както и всички граждани на община Плевен, пътуващи по това направление, отбелязват от община Плевен.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във