Банкеръ Daily

Управление и бизнес

През лятото започва строителство на участъци от магистралите "Струма" и "Хемус"

През месец август започваме строителството на лот 3.1. от автомагистрала „Струма“. Трасето има избран изпълнител и финансиране, като се изчаква издаването на разрешението за строеж. Това заяви  министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в сутрешния блок на Би Ти Ви.

"За трасето има избран изпълнител и финансиране, като се изчаква издаването на разрешението за строеж. Отсечката с дължина от близо 13 км е между Благоевград и Крупник. Продължава и строителството на лот 3.3 от магистралата от Струмяни към Сандански, който трябва да е готов през 2019 г. Активно се работи и по строителството на обходния път на Габрово, като тунелът на обхода ще е готов до кая на годината. Очаква се през 2018 г. да е готов целият обходен път на града, след което ще се търси вариант и за строителството на тунела под Шипка", уточни Нанков

Министърът подчерта, че амбицията е този мандат да бъде изградена голяма част от АМ „Хемус“.

"Има готовност за строеж на 9 км от магистралата между Ябланица и Боаза, където се чака решение на ВАС. Очаква се и решение за избор на изпълнител на още 16 км от Белокопитово към п.в. Буховци. До 6 месеца се очаква и да бъде готов новият проект за трасето на магистралата от Боаза до разклона за Плевен и Ловеч. 50-килкометровото трасе се препроектира, за да се избегне строителството на скъпи и сложни съоръжения. След изготвянето на проекта няма пречка да започнат процедури за избор на изпълнител на строително-ремонтните дейности", отбеляза министър Нанков.

Той бе категоричен, че новите трасета ще са с магистрален габарит.

Николай Нанков съобщи още, че през тази година със средства от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. ще се ремонтират голяма част от алтернативните трасета на направлението Ботевград - Видин, с което ще се подобри значително състоянието на пътищата в Северозападна България. Паралелно с това се работи по реализацията на скоростния път Видин - София, който е разделен на четири етапа.

Стойността на отсечката Мездра - Ботевград, където стават най-големите тапи, е на стойност 55 млн. лв. Там върви процедура по отчуждаване на имотите. Проектира се и обходният път на Димово, тъй като отсечката Бела - Ружинци - Димово е сред най-натоварените. Това са двата най-важни участъка от направлението. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във