Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ПРЕМЕСТИХМЕ ТРАСЕТО НА МАГИСТРАЛА СТРУМА

Две публикации на в.БАНКЕРЪ от последния месец под заглавие Трасето на магистрала Струма закопава Благоевград, в които разказахме как на тъмно е била променена траекторията на новия път, без за това да бъдат информирани хората в най-големия регионален център, предизвикаха сериозни вълнения и дискусии. Депутати от всички политически сили, ведно с управата на града и гражданското сдружение за Благоевград, успяха да се доберат до среща с министъра на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов. За първи път политическите различия между отделните партии останаха на заден план за сметка на интересите на областния град и министърът нямаше друг ход, освен да приеме аргументите на инициативния комитет и народните представители и да се съобрази с исканията на благоевградската общественост. На срещата, в сряда ( 26 март), организирана със съдействието на Любен Корнезов, са присъствали областният управител Владимир Димитров, Борис Ячев от ВМРО, Марина Дикова от НДСВ, Яне Янев от Ред, законност и справедливост, Ясен Попвасилев от СДС и Първолета Ефтимова от инициативния комитет. При министъра се е явил и шефът на фонд Републиканска инфраструктура - Милош Поцков, който до този момент не смяташе, че е необходимо да се изяснява ситуацията, въпреки неколкократните запитвания и подканяния от редакцията на в. БАНКЕРЪ. Чавдар Георгиев, заместник-министър на Министерството на околната среда и водите, по чието задание е бил подготвен докладът за ОВОС, също е взел участие в разговорите. Накрая, по думите на министър Гагаузов, се оказало, че няма технически проблем спорното трасе да бъде преместено така, както искали всички представители на Благоеврад. Само дето предишната общинска администрация, управлявана от Лазар Причкапов, просто не си е свършила работата, когато това е било необходимо. Тя не е реагирала в законоустановения срок, за да обжалва извършената оценка по ОВОС, нито е предприела действия за промяна на трасето така, че то да не засяга най-плодородните земи, както беше решено в предишния вариант. Лошото в цялата работа е, че немарливостта на властта води до протакане на работата по изграждането на самата магистрала. И докато всички недоразумения се изчистят, ще се забави и процедурата по финансирането на проекта от еврофондовете. Което едва ли ще учуди някого, като се има предвид колко пари по европейските програми закопа досега чиновническото безхаберие... Дали пък този път администрацията няма да се разбърза, удовлетворявайки желанието на хората в Благоевград, или отново ще ги черпи с по една студена вода?

Facebook logo
Бъдете с нас и във