Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Предстоят процедури за новите български влакове за 1.7 млрд. лв.

Министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев.

Приключиха пазарните консултации за новите български влакове, предстои обявяване на процедури за 1.7 млрд. лева. Това е най-голямата задействана поръчка по Плана за възстановяване и устойчивост. Крайният срок за получаване на предложения от всички заинтересовани страни изтече на 30 юни. Общият брой получени предложения по всички пет покани е 32.

Подобен тип пазарно проучване се провежда за пръв път от Министерството на транспорта и съобщенията, като целта му е да се постигне максимална прозрачност и ефективност при изразходването на обществен ресурс, както и да се привлекат за участие най-добрите български и международни компании. "Ще се възползваме в пълна степен от възможностите, които ни дава Законът за обществените поръчки, за да придобием най-модерните и сигурни влакове и оборудване при най-добри условия - и като цена, и като технологии", отбеляза министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев.

До изтичане на крайния срок, своите индикативни предложения са подали едни от най-големите световни производители и доставчици на подвижен състав и бордово оборудване: Alstom, CAF, Hyundai Rotem, PESA Bydgoszsz, Siemens Mobility, Skoda Transportation, Stadler Rail, FPS Poznan Fabryka Pojazdow Szynowych, KONCAR-Electric vehicles Inc., Thales, Talgo, Express Service, Vossloh Locomotives GmbH, CZ LOKO a.s. и  CRRC Corporation Limited.

След подробно разглеждане на всички предложения, предстои в кратки срокове Министерството на транспорта и съобщенията да обяви обществени поръчки по петте покани на обща стойност 1.7 млрд. лева. Очаква се до средата на 2026 г. България да има обновен железопътен парк от най-ново поколение.

По разпореждане на министър Николай Събев същият подход ще бъде приложен от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ и за двата проекта на компанията, одобрени по Националния план за възстановяване и устойчивост. Те са за изграждане на интермодален терминал в Русе и за внедряване на ERTMS, ниво 2, в железопътния участък Русе - Каспичан.

Facebook logo
Бъдете с нас и във