Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ПРЕДСТОЯТ КОНКУРСИ И ЗА АУТОБАНИТЕ ХЕМУС И СТРУМА

Последното решение за магистрала Марица, която ще прави връзката между магистрала Тракия и турската граница, е тя да се изгражда с бюджетни средства и пари от европейските структурни фондове. Това съобщи на 23 юни министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов при откриването на основно ремонтираната 3.4-километрова отсечка между Софийския околовръстен път и Банкя. Стана ясно още, че първите две магистрали, за които ще се обяви едновременно процедура за отдаване на концесия, са Хемус и Струма.
Интерес към северния аутобан до Варна засега са проявили две чуждестранни фирми, каза Гагаузов. Според запознати това са италианската компания Салини, която специално за аутобана Хемус бе учредила още при управлението на Симеон Сакскобургготски дружество с българските Автомагистрали и Техноекспортстрой. До концесия обаче така и не се стигна поради множеството негативни реакции срещу договора за магистрала Тракия. Другата чуждестранна компания най-вероятно е американската Бехтел, с чиито представители министър Гагаузов разговаря при посещението си в САЩ.
Колкото до магистрала Черно море, на този етап няма окончателно решение. За връзката между Варна и Бургас страната ни кандидатства за заем от японски фонд. Но ако до споразумение не се стигне, и този аутобан ще се строи чрез публично-частно партньорство.

Facebook logo
Бъдете с нас и във