Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Предлагат нов вариант за "Струма" през Кресненското дефиле

S 250 f50e60fe 7cee 43d1 844d 226f7778c0a6

Предлага се нов вариант за продължението на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Това съобщи пред БНТ ръководителят на Агенция "Пътна Инфраструктура" инж. Лазар Лазаров.

Според новия план от Кресна към Симитли ще се ползва сегашният път еднопосочно, а за обратната посока ще се изгради ново трасе, изнесено на изток.Магистралата ще е двулентова, като при изкачванията ще има три ленти и на него ще има пет малки тунела. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и връзки с населените места в района.

Планът на АПИ е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото. "Масово на запад в планинските райони използват този вариант", посочи инж. Лазаров и допълни, че това е най-балансираното решение за момента.

Той подчерта, че районът не е безопасен и затова се търсят оптимални и бързи варианти. По статистика на "Пътна полиция" в участъка през Кресненското дефиле живота са си загубили 46 човека, а над 250 са ранени и има изключителна концентрация на пътнотранспортни произшествия.

Инж. Лазаров обясни, че АПИ е работила с еколозите Андрей Ковачев и Петко Ковачев като членове на комитета по наблюдение на АМ "Струма“. Боян Петров, които пострада при инцидента при дефилето, вероятно е бил техен сътрудник. Те е трябвало да предложат мерките, които да залегнат при проектирането на трасета, така че магистралата да бъде максимално щадяща към природата. В деня на инцидента, на метри от еколозите, в районът е имало ограничение на движението и сигнализация във връзка с дейности по укрепване и омрежване на ската, извършвана от алпинисти на АПИ. Освен това там има и отбивка и ограничения на скоростта.

Решение за продължението на "Струма" през Кресненското дефиле се търси от десетилетия, като сред вариантите имаше дълъг около 15 километра тунел, двулентов път на два етажа и други.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във