Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Предлагат 1% от приходите от туризма да се инвестират в национална реклама

Националният борд по туризъм предлага бюджета за реклама на туризма да се формира на база 1% от приходите, които секторът и свързаните с него индустрии генерират годишно в националната икономика. Аргументите, подкрепящи предложението, бяха представени днес на Шестата годишна среща на борда. 

По прогнозни данни приходите от туризъм за 2018 г. ще надхвърлят 8 млрд. лв., като тенденцията е за продължаващ ръст.  До момента инвестициите са значително по-малки и това рефлектира върху конкурентоспособността на България като туристическа дестинация в сравнение с пазарите на съседните страни, според представителите на сдружението.

„Заложеният в момента бюджет е крайно недостатъчен за ефективно провеждане на националния туристически маркетинг, непропорционален на приходите и е значително по-малък от този на конкурентните туристически държави. Увеличаването на бюджета и правомощията на министерството ще допринесат за подобряване на услугите, предлагани в сектора, както и за утвърждаването на България като уникална туристическа дестинация със съхранена природа и култура“, каза изпълнителният директор на борда Полина Карастоянова.

Според зам.-председателя Мартин Захариев, въпреки че в момента е актуално да се говори за свиване на разходите за администрация, конкретно за туристическия сектор е необходимо да се направи обратното – важно е да се увеличи бюджетът на министерството и да се разшири екипът с професионалисти, които да могат да направят дългосрочна, модерна и адекватна стратегия за позициониране на България на световната туристическа карта. 

Друга важна тема, която беше обсъдена на срещата, е потенциалната възможност за навлизане на световни хотелски вериги в 4 и 5 звездния сегмент в столицата и по българските курорти, както и възможностите за достъп до финансиране.  В последните две години София е на второ място в Европа по ръст на чуждестранни посетители, сочат резултатите от индекса на Мастъркард „Global Destination Cities Index“. Проучването включва 162 държави. Това е сериозно основание за навлизането на големите хотелски вериги в София и курортите.

„За първи път миналата година броят на посетителите на столица надхвърли броя на жителите на града. Заедно с резултатите от българското председателство на Съвета на ЕС, този факт ни дава основание за разработване на новата пазарна ниша в хотелиерския сектор. В момента в София са налице всички предпоставки това да се случи – изгодни полети, достъпен престой, добри заведения и интересна културна програма“, заяви Мартин Захариев.

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във