Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ПРАДА И ФЕРАГАМО НЕ СЕ ОТКАЗВАТ ОТ БОРСАТА

Италианската модна къща Прада (Prada) беше готова навреме с колекциите си за седмицата на модата в Милано. Точният момент обаче на другото голямо събитие във фирмения календар - първичното публично предлагане, съвсем не е толкова ясен. Въпреки че компанията започна да говори за излизане на борсата още през 2000 г., оттогава тези намерения бяха отлагани три пъти. Сега, когато други фирми изтеглят емисиите си заради неблагоприятните пазарни условия, мнозина се чудят дали Прада ще спази и последното си обещание за пускане на свои акции до края на 2008 година.
Говорителят на дружеството изглежда убеден в това. Пред Ню Йорк таймс той споделя, че компанията, която притежава марките Прада и Миу Миу, планира акциите й да се появят на фондовата борса в Милано или през юни, или през ноември. Във всички случаи решението няма да се вземе преди март, когато ще бъдат обявени финансовите й резултати за миналата година. Прада ще се нуждае от свежи ресурси, за да осъществи плановете си за агресивно разширяване на присъствието си в Китай, Бразилия и Индия, както и за да укрепи позициите си в САЩ и Япония.
Само преди месец друга популярна марка от света на модата - Томи Хилфигър (Tommy Hilfiger), стана жертва на охлаждането на пазара. Частните й собственици от фонда Апакс партнърс (Apax Partners) решиха, че на този етап е по-разумно да отложат планираното публично предлагане на акции в Европа.
В началото на февруари и служител на Интеза Санпаоло (Intesa Sanpaolo) - една от банките, които управляват емисията на Прада, коментира, че не очаква неспокойните пазари да забавят предлагането, според което италианската модна къща може да бъде оценена на сума между 5.85 и 7.31 млрд. щ. долара. Предвижда се тя да предложи за свободно търгуване 30 или 40% от акциите си, а сред мениджърите на емисията ще са още Уникредит (Unicredit) и Голдмън Сакс (Goldman Sachs).
Междувременно един от италианските конкуренти на Прада - Ферагамо (Ferragamo), също работи по реализирането на такава идея. Говори се, че фирмата вече е уговорила Медиобанка (Mediobanca), Джей Пи Моргън Чейз (JPMorgan Chase) и Ю Би Ес (UBS) да съдействат при първичната й емисия. Както за всички производители на луксозни стоки, и за Ферагамо развиващите се пазари са особено важен сектор. Една от целите на компанията е да развие дейността си в бившите съветски републики. Тя планира да открие два магазина в Баку, Азербайджан и се интересува от възможностите в Литва и Казахстан. Всеки момент ще заработи и магазинът й в Екатеринбург, който е пети на територията на Русия.

Facebook logo
Бъдете с нас и във