Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Познанията на българина за родните продукти са от 19 век

Българският потребител не е особено запознат с родното производство. 53% от българите  декларират, че не познават успешни български продукти или наименования на световния пазар. Само 20% казват, че са им известни такива. А хората, които декларират, че познават българските продукти, посочват, че познават киселото мляко, казанлъшката маслодайна роза, българското розово масло, млечни продукти и саламурено сирене.

"Българинът е в 19 век по информираност за успешните българските продукти - с мускалите на Бай Ганьо и с киселото мляко", коментира на форум Лидия Шулева - председател на Специализираната комисия по икономическо развитие към Германо-българската търговско-индустриална камара, обобщавайки социологическо проучване за нагласите на българското общество към процесите в икономиката.

Проучването показва, че 31% от хората смятат, че българската икономика се развива в положителна насока, а 49 на сто са на обратното мнение. 63% биха искали да научават повече за българските предприемачи и само 17% нямат такова намерение. Едва 18% одобряват в медиите да не се споменават имената на успешни компании, а 59% не одобряват.

Други акценти от проучването са, че 39% от анкетираните смятат, че в България може да се прави успешен бизнес, а 34 - не споделят това мнение.  Според 32% от анкетираните има добри възможности за професионална реализация в производствените предприятия в България, а според 42 на сто няма такива, а 26 на сто не знаят. За 52% българската продукция за износ е качествена, 36 на сто не знаят и не могат да преценят.

"Въпреки обиколките на министър-председателя за откриване на различни производствени мощности, на въпрос - кога последно сте чули за откриването на нова производствена мощност в България, 60% от анкетираните са заявили, че не знаят и не могат да преценят, 19%  казват - през последните няколко години, 9% - тази година и 2%- този месец. Нищо от технологичния сектор, от машиностроене, електроника, автомобилна индустрия не се знае , обобщи  Димитър Ганев, съосновател на социологическа агенция "Тренд". 

 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във