Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Потребители получиха нови фишинг имейли от името на "Български пощи"

Стотици потребители на услугите на "Български пощи" са получили имейл с фалшива информация за неполучена пратка, заради неплатено мито. Получателите на писмото са заплашени, че ако не платят, ще им се начислява такса.

Деян Дънешки, главен изпълнителен директор на "Български пощи" ЕАД, разказа", че техни клиенти получават имейли с логото на "Български пощи", в които се подканят да заплатят определена сума, тъй като пратката до тях подлежи на обмитяване. Прилагат се линкове, на които клиентите да си предоставят личните данни - банкови сметки.
Няма дистанционно изискване за информация, която клиентите да предоставят, предупреди той. Няма и възможност да се иска допълнително заплащане, тъй като пратката е платена от подателя.

"Всичко, което правим като инициативи, е описано на нашия сайт. Трябва да внимават какъв е домейнът, от който са изпратени съобщенията до тях", каза Дънешки пред БНТ.

В края на лятото от "Български пощи" ЕАД  също информираха за фалшиви електронни съобщения, които се изпращат от пощенските служби със заявка, че получателят има „награда“ - мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие с лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса.

В други случаи в съобщението се уведомява, че клиентът има пратка и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, като е необходимо да предостави данни от банкова карта.

Facebook logo
Бъдете с нас и във