Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Поредното отлагане на решението на VW за завод в Турция

До края на тази година Фолксваген ще реши дали ще строи новия си завод в Турция. Това бе съобщено след заседание на Надзорния съвет на концерна. В средата на октомври Фолксваген за пореден път отложи това решение - заради турската офанзива в Северна Сирия, натъкнала се на остра международна критика. До този момент изглеждаше сигурно, че в съревнованието за завода Турция ще бъде предпочетена пред България, пише "Дойче веле".

Против са синдикатите във Фолксваген, които по закон също могат да спрат такова инвестиционно решение. Бернд Остерло, председател на Съвета на работниците и служителите във Фолксваген, заяви, че изграждането на завод в Турция е неприемливо в момент, когато страната „се опитва да постигне своите цели с война и насилие". Пред медиите Остерло добави, че на фона на историята на концерна по времето на националсоциализма Фолксваген е натоварен с особена отговорност. „Фолксваген е длъжен да постъпва морално", каза Остерло.

В отговор турската страна се опитва да спечели одобрението на синдикатите във Фолксваген. Баран Челик, президент на турския Съюз на износителите от автомобилната промишленост, казва пред „Ханделсблат", че е отправил предложение към съответните турски синдикати да разговарят неофициално с колегите си във Волфсбург.

Турски източници твърдят, че независимо от всичко разговорите между Фолксваген, турската автомобилна индустрия и правителството в Анкара продължават. В края на миналата седмица Баран Челик потвърди, че турското правителство продължава контактите с концерна. Същото заяви и министърът на индустрията Мустафа Варанк.

С наближаването на срока за взимане на решение стана ясно, че "Фолксваген" може тотално да зачеркне плановете си за изграждане на нов завод и вместо това да изпрати дейностите по производството на модела Passat в Словакия, където вече има разработена фабрика.

В този завод на VW вече се изграждат модели като Touareg и Audi Q7, VV Up, Seat Mii и Skoda Citigo. Скоро обаче фабриката ще спре да произвежда малките модели автомобили заради замиращия интерес към сегмента. И това ще освободи възможност за производството на Passat. 

Членът на Надзорния съвет и премиер на Долна Саксония Щефан Вайл също се противопоставя на изграждането на завод в Турция. И той е сред влиятелните членове на съвета, тъй като Долна Саксония притежава 20% дял в концерна.

България, Румъния и Сърбия се надяват VW да преразгледа подобрените им оферти и да привлекат милиардната инвестиция. Заедно с Турция това бяха първите разглеждани кандидати. Сега интерес към новата фабрика заявиха Гърция и Хърватия. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във