Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Пореден спад при продажбите на нови автомобили у нас през февруари

Пандемичната обстановка продължава да тежи върху търговията с нови автомобили, като и през февруари отново има спад.

Сделките в ЕС се понижават за втори пореден месец от началото на тази годината. Въведените ограничителни мерки, затворените офиси и несигурността относно развитието на коронавирусната пандемия продължават да натискат надолу  търсенето. 

И България следва тази тенденция. Последните данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA) показват поредно понижение при регистрацията на нови автомобили и у нас.

Продажбите на нови автомобили са се понижили през февруари с 16.5% на годишна база до 1660 броя. През първите два месеца на тази година свиването е още по-голямо - с 20.6% спрямо същия период на миналата година.

Сега сме  в "златната среда" по отношение на търсенето сред другите страни членки на Евросъюза, показват данните. През голямата част от миналата година обаче България заемаше едно от последните места по този показател.

А и числата са повече от красноречиви. За цялата 2020 г. регистрацията на нови автомобили у нас се сви с 36.80% до общо 22 368 возила, през 2019-а по нашите пътища тръгнаха 35 371 автомобила.

 

Всички водещи автомобилни компании

в ЕС отбелязаха спадове на продажбите през февруари и през първите два месеца на 2021-а.

През февруари при германската група Volkswagen има повишение на пазарния дял е ЕС от 25.20% на 25.80%, но при 17.40% спад в продажбите. 

Новата група Stellantis (с марките Peugeot, Fiat, Citroen, Opel/Vauxhall, Lancia/Chrysler, DS, Alfa Romeo, Jeep) сви пазарния си дял до 24.40% след като продажбите й намаляха с 21.70 на сто. 

Френската компания Renault също сви пазарния си дял - до 9.30%, през февруари, продажбите й пък намаляха с 27.90 на сто. 

При японските производители спадът в продажбите е още по-драстичен - при Mitsubishi е с 58.30%, при Honda - с 43%, а при Nissan - с 36.50 процента.

На четирите най-големи пазара в Европа спадовете са с двуцифрени проценти през февруари - в Германия - с 19%, в Италия - с 12.30%, във Франция - с 20.90%, и в Испания - с 38.40 процента. Във Великобритания понижението обаче  с 35.50 на сто.

Е, има и страни, в които продажбите растът - Швеция, Ирландия и Норвегия,  съответно с по 5.30%, 4.90% и 3.30 процента. 

 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във