Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Полша е сред топ клиентите за българския туризъм

През последните няколко години се наблюдава тенденция за увеличение на туристическите посещения на полски граждани в България, като през това лято пазар Полша достигна второ място сред топ пазарите за входящ туризъм.

През цялата 2019 г., преди пандемията от COVID-19, общо 420 980 полски туристи са посетили България. Пазар Полша е сред най-успешните и важни за България пазари през приключващия летен сезон. Българското министерство на туризма ежегодно изпълнява интегрирана комуникационна кампания на пазар Полша и благодарение на непрестанните усилия, като за периода от май до началото на септември 2021 г. регистрираме ръст от над 90% в туристическите посещения от централноевропейската държава спрямо миналата година.

През февруари тази година Министерството на туризма откри национално туристическо представителство във Варшава с цел популяризиране на страната ни като целогодишна туристическа дестинация на пазар Полша.

Като продължение на добрите традиции в този сектор, служебният министър на туризма Стела Балтова подписа с Анджей Гут-Мостови, държавен секретар с ресор туризъм в Министерството на развитието и технологиите на Полша подписаха Меморандум за разбирателство в областта на туризма. Това стана по време на Международното туристическо изложение в Познан – Toursalon 2021, което се провежда в периода 24-26 септември.

„Подписването на този Меморандум за разбирателство между Министерството на туризма на България и Министерството на развитието на Полша ще засили още повече нашето сътрудничество в областта на туризма и ще надгради усилията ни за разширяване на нашето туристическо партньорство. Доказателство за силната воля за по-нататъшно развитие на партньорство ни в тази сфера е откриването на национален туристически офис на България във Варшава след 30-годишна пауза”, отбеляза министър Балтова.

С подписването на Меморандума двете страни ще обменят практическа информация и статистика, свързана с туризма, ще насърчават сътрудничеството между заинтересованите страни в бизнеса – хотелиери и туроператори и ще обменят информация, свързана с развитието на различни програми за туризма, прилагани в двете държави.

В рамките на Toursalon 2021 се състоя официална презентация на посолството на Република България в Полша под надслов

„България: целогодишна туристическа дестинация“.

Събитието, което премина при засилен интерес, бе открито от министър Балтова, а презентацията направи Николай Костов, аташе по туризъм на България в Полша. Държавата ни беше представена като дестинация с богата история и културни традиции, предлагаща големи възможности за културен, спа, селски, гастрономически и винен туризъм.

Като основен приоритет на Министерството на туризма министърът посочи позиционирането на България като целогодишна туристическа дестинация чрез популяризиране на разнообразния български туристически продукт на пазар Полша.

Facebook logo
Бъдете с нас и във