Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Подпряха жп линиите със 180 млн. лева

Ивайло Московски се надява до няколко години да имаме две изцяло завършени железопътни направления

Договорът за проектирането и строителството на първия железопътния участък, финансиран със средства по механизма "Свързана Европа", бe подписан през седмицата. Срещу солидната сума от 120 млн. лв. ще бъде направена рехабилитацията на 23-километровото трасе между София и Елин Пелин. Изпълнител ще е консорциумът "Келет" АБ ДЗЗД, в който влизат унгарската фирма "Келет" и българската "АБ" АД, Хасково. Обединението ще разполага с една година за проектиране и три години за същинското обновяване на отсечката. Така през 2020-а жп линията ще покрива всички съвременни критерии.

На официалната церемония присъства и министърът на транспорта Ивайло Московски, който обясни, че това е един от първите четири транспортни проекта, одобрени през 2015-а още при първото набиране на предложения по механизма "Свързана Европа". Другите са модернизацията на жп линиите Костенец - Септември и София - Волуяк, а последният е за подобряване на информационните системи за управление на корабоплаването по река Дунав.  

Железопътната линия София-Пловдив е сред най-важните връзки в страната, тъй като съединява едни от най-големите индустриални центрове - столицата с Пловдив, Бургас, Стара Загора и цялата Югоизточна България. По нея преминават и огромна част от товарите по направлението Азия - Европа. 

Успоредно с контракта с "Келет" АБ ДЗЗД бе подписан и договор за ремонта на железопътния участък Скутаре - Оризово, който пък е част от проекта "Рехабилитация на железопътната инфраструктура по жп линията Пловдив - Бургас, Фаза 2". Той се финансира от новото издание на оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020-а и отпуснатите средства са 63 млн. лв. без ДДС. Участъкът е с дължина 26 км единична жп линия, а изпълнител е обединение "Европейски железници", съставено от "Трейс Груп Холд", "Инфраструктурно строителство" ЕАД и "РВП Илиянци"ЕООД. Срокът за приключване на всички дейности по него е три години. В този търг има и още една обособена позиция, която е за ремонта на участъка Стралджа - Церковски, също част от железопътната магистрала "Тракия". Там обаче все още не е избран изпълнител.

"Ако изпълнителите и на двата проекта работят в срок, транспортният коридор от сръбска граница до пристанище Бургас ще бъде изцяло завършен до 2022-ра. Инвестициите в новия програмен период следват логическа последователност на предишните проекти и целта е до няколко години да има две изцяло завършени железопътни направления", заяви министър Московски.

Facebook logo
Бъдете с нас и във