Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Подпочвени води и плаващи пясъци са причинили аварията в метрото

Причините за аварията по третия лъч на столичното метро са комплексни, но сред основните са покачването на подпочвените води заради проливните дъждове и плаващи пясъци, което допълнително е увеличило налягането във въпросния участък. Това обяви директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев на брифинг за ситуацията около метростанция "Хаджи Димитър".

Носещата конструкция на метрото не е нарушена, но не се знае колко време ще е необходимо за отстраняването на аварията, каза Братоев.

"Причините са няколко. Основната е, че в този период на дъждове нивото на река Перловска се е покачило, цялата територия е била наводнена. Увеличил се е водният натиск, хидроизолацията се е повдигнала, натиснала е бетона и затова се е повдигнал релсовият път", обясни директорът на "Метрополитен". "Започнахме сондажи за успокояването на водния натиск", добави той.

"По време на строежа имаме правени сондажи през 100 метра, а въпросната зона попада именно между два такива сондажа. Сондажите са с дълбочина от 19 метра, а сега, при новите проби, вода е излязла още на 6 метра", посочи още шефът на столичното метро.

Facebook logo
Бъдете с нас и във