Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Подкрепиха 516 малки и средни фирми с ваучери в дигиталния им преход

С общо 516 раздадени ваучера приключи пилотната за страната „Ваучерна схема за предоставяне на услуги за информационни и комуникационни технологии (ИКТ услуги) на микро, малки и средни предприятия“ по процедурата за подкрепа за техния растеж. Тя се реализира чрез пилотно прилагане на ваучерни схеми от Изпълнителната агенция за насърчаване на малки и средни предпрития по ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020.

„Индикаторът ни бе 450 компании, но сме щастливи, че успяхме да подкрепим 516 предприятия с два вида ваучери – на стойност 5000 лв. за сайтове и апликации, и на стойност 20 000 лв. – за услуги като дигитален маркетинг, оптимизация на процеси, кибер и информационна сигурност, коментира Васил Пеев, главен секретар на агенцията и ръководител на проекта. От тези фирми 292 са микро предприятия, 147 са малки, а 77 – средни.

Най-голямата част от ваучерите - 314, бяха използвани от малките и средни предприятия за оптимизация на процеси – логистични, управленски и производствени. Средствата за тях възлизат на 6.41 млн. лв. от общия бюджет на програмата, който е в размер на 9 775 672.98 лева. С 94 ваучера, или 1.91 млн. лв., са подпомогнати фирми, които имат нужда от развитие на дигиталния маркетинг, а с 90 ваучери са били изградени корпоративни сайтове или апликации – 469 000 лева. Други 18 предприятия са получили подкрепа в размер на 372 000 лв. за информационната си и кибер защита, става ясно от резултатите от проекта.

При разпределението на помощта в страната най-много ваучери са спечелени в Югозападния район – 234. В Южен централен са разпределени 76, в Северен централен – 73, в Североизточен - 67, в Северозападен - 41, и 25 – в Югоизточен.

„Работата по този проект беше наистина предизвикателна предвид факта, че реализираме първа за страната ваучерна схема и сме първите, които получават опит в администрирането на подобна програма“ , коментира изпълнителният директор на изпълнителната агенция Бойко Таков. „Друго предизвикателство, пред което бяхме изправени, беше още пандемията COVID-19, но въпреки това успяхме да я реализираме успешно и да предоставим наистина ценна подкрепа на бизнеса“, отбелязва той.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във