Банкеръ Daily

Управление и бизнес

По главен път Е-79 Видин - Ботевград е възложено изграждането на над 128 км

През миналата година работата започна от едни от най-сложните отсечки - Мездра - Ботевград и Видин - пътен възел „Макреш“. 

И през 2020 г. продължават строителните-ремонтните работи по един от стратегическите пътни проекти у нас – главен път Е-79 Видин - Ботевград. Плановете са трасето да бъде разширено с две нови платна, за да стане скоростен път. В участъка вече са започнали подготвителните дейности. Изградени са временните обходи. Бъдещото трасе ще е двойно по-широко от сегашното, което е с по една лента за движение в двете посоки. Продължава и реконструкцията на Южната дъга от Софийския околовръстен път. 

За трасето Видин - Ботевград вече е възложено изграждането на над 128 км, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура". През миналата година работата започна от едни от най-сложните отсечки - Мездра - Ботевград и Видин - пътен възел „Макреш“. 

В участъка от път I-1 Мездра – Лютидол е готово едното платно и от средата на декември трафикът в отсечката се осъществява двупосочно по него с временна организация и временна пътна маркировка. Строителните работи продължават паралелно в съседното платно, както и по целия километраж на обекта. През тази година на държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД беше възложено изграждането на 65.8 км от направлението, в участъка между пътен възел „Макреш“ и обходния път на Монтана. То е разделено в пет участъка, а срокът за изпълнение на всеки е различен - от 28 месеца до 32 месеца.

По договор 6-километровата отсечка от Южната дъга на Софийския околовръстен път трябва да бъде готова до края на 2021 г., но с темпа, с който строителите работят, е възможно обектът да завърши по-рано. За улеснение на трафика през зимата и за повишаване на безопасността, беше пуснато движението по директното трасе в два участъка от реконструиращата се отсечка - 1.7 км между пътните възли „Младост“ и „Горубляне“ и 2.5 км от връзката с магистрала „Тракия“ до пътен възел „Герман“. 

Движението е с временна организация, временна пътна маркировка и през следващата година работата продължава с полагане на последния износващ асфалтов пласт и изпълнението на всички довършителни работи.

Facebook logo
Бъдете с нас и във