Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Пловдивски университет разработва Националното меню на България

През последните години все повече български и чуждестранни туристи предприемат пътувания с цел гурме туризъм и за това е важно да развиваме тази ниша като част от общия туристически продукт на България. Голяма част от туристите, които посещават страната ни, желаят да се запознаят с националните ни особености  в храненето, както и да опитат от националната и регионалната кухня. А това е още една възможност за развитието на туристическата инфраструктура и прилагане на модел за развитие на конкурентоспособен туризъм.

Именно заради това в Пловдив започва един уникален проект за разработването на българско „Национално меню“ със селекция от традиционни ястия и напитки. Това съобщиха от общината след срещата на кмета Здравко Димитров и вицепремиера и министър на туризма Марияна Николова с ректора на Университета по Хранителни Технологии (УХТ) проф. д-р Пламен Моллов. Желанието е българското меню да се превърне в разпознаваем бранд. Проект „Национално меню“ е съвместна инициатива на Министерството на туризма и Университета по Хранителни Технологии.

„Голяма част от туристите, които посещават страната желаят да се запознаят с националните особености в храненето, както и да опитат регионалната българска кухня“, заяви професор Моллов. По думите му нараства интересът към специализираните ресторанти с национална кухня. Според него създаването на кулинарна карта като част от туристическата инфраструктура на България ще допринесе за повишаване на атрактивността и конкурентоспособността на българския туристически продукт.

По проекта са определени девет туристически района с центрове Пловдив, София, Русе, Велико Търново, Казанлък, Благоевград, Смолян, Бургас и Варна. А чрез „Национално меню“ всеки един от тях ще бъде представен със своите типични храни и напитки, което ще подчертае уникалността на районите.

По време на срещата е предложено деветте туристически района в страната да представят характерни за отделните населени места типични храни и вина, които ще подчертаят уникалността на районите. Това пък би допринесло за по-висока информираност у гостите и желание за посещение на конкретно място. Световната практика показва, че включването на храни и напитки в различни културни събития е предпоставка за привличането на 35 % повече туристи. Това сочи проучване на Университета по Хранителни Технологии.

"Пловдив полага изключителни усилия да продължи да развива културния и историческия туризъм, както и да влезе в нишата на религиозния туризъм“, заяви градоначалникът. По думите му дори и в условията на пандемия Община Пловдив продължава да привлича туристи чрез своята богата културна програма, множеството фестивали и концерти на открити сцени.

Facebook logo
Бъдете с нас и във