Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Пивоварите посрещат летния сезон с високи инвестиции и нови бири

Общо 25 милиона лева вече са капиталовите инвестиции на пивоварните компании за първите шест месеца на тази година. Те са за поддържането на висок стандарт в производството и логистиката на бира. За същия период членовете на Съюза на пивоварите в България са разширили продуктовата си листа с 10 нови марки и асортимента бира. Продажбите бележат ръст от 4% в сравнение със същия период на миналата година, но все още не са на нивата от предкризисната 2019-та.

Данните излизат в навечерието на професионалния празник на българските пивовари, който се отбелязва на Илинден, когато е и пикът на бирения сезон. Пивото продължава да е най-често консумираната у нас напитка след водата. Общо 62% от българите пият бира поне веднъж седмично, а 47 на сто, или с 11% повече от миналата година, са убедени, че тя е подходящо за тях питие.

Това показва национално проучване на „Ипсос“ в България, проведено в периода 19-25 май сред градското население на страната на възраст между 18 и 69 години. Малко над една трета  от тях смятат, че умерената консумация на пенливата напитка е част от здравословния начин на живот, а една четвърт са убедени, че тя е модерен и отговарящ на съвременните изисквания продукт.

Дни преди професионалния си празник Съюзът на пивоварите получи и първа награда в категорията „Иновативна бизнес стратегия“ на осмото издание на наградите на b2b Media. Призът е за кампанията ,,Гордеем се да сме прозрачни", с която българските пивовари са лидери в изпълнението на общоевропейския ангажимент на индустрията за доброволно представяне на хранителна информация за бирата. Резултатите от мониторинга на Европейската комисия показват, че 100% от произвежданите у нас бири имат на етикетите си списък на съставките и на енергийната стойност на съответната марка пиво.

,,От СПБ сме категорични, че социалната отговорност на бранша допринася за високата репутация на българските пивовари като отговорни производители и работодатели. През последните 3 години общо социалните инвестиции в сектора надхвърлят 7 милиона лева. Те са насочени най-вече към програми за развитие на човешкия капитал, принос към местните общности, превантивни кампании и зелени инициативи“, коментира изпълнителният директор на сдружението Ивана Радомирова.

Като основен стратегически приоритет на индустрията, българските пивовари продължават устойчиво да развиват и системата си за саморегулация на публичните комуникации.  Активно се развива и продължаващата вече 12 години кампания на Съюза на пивоварите за творчество, природа, превенция и спорт. От тази година тя се популяризира под мотото "КОД: Отговорни заедно".

Съюзът на пивоварите в България обединява производителите на бира в страната. Членове на сдружението са: „Болярка – ВТ“ АД, „Бритос“ ЕООД, „Загорка“ АД, „Каменица“ АД, „Карлсберг България“ АД, „Ломско пиво“ АД, „Доровски инвест“ ООД.  Общо те произвеждат 99% от бирата в страната.

Facebook logo
Бъдете с нас и във