Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Пик на летните ремонти

В разгара на лятото ремонтите на пътища текат с пълна сила. Между 26-30 август спира движението през тунел „Кричим“ на третокласния път Михалково - Кричим. Ремонтът на съоръжението е част от проекта за рехабилитация на 15,29 км от пътя. Това е участъкът от изхода на Кричим до яз. „Въча“. Проектът - лот 23, ще се финансира по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г., чрез Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. Инвестицията е за близо 23 млн. лева. 

По проекта се ремонтират четири големи мостови съоръжения и тунела „Кричим”, който е с дължина 130 м. Тунелът е изграден през 1963 г., като оттогава досега не е ремонтиран. Съоръжението ще бъде с нова хидроизолационна и дренажна система, пътна настилка, тротоари, енергоефективна осветителна система и др. По трасето на участъка се изграждат подпорни и укрепителни стени с различна височина, както и укрепване на откосите с високоякостни мрежи.

Изпълнител на строително-монтажните работи е „АВТОМАГИСТРАЛИ ЧЕРНО МОРЕ“ АД, а подизпълнител е „ИСА 2000“ ЕООД. Стойността на договора за строителство е 22 777 396,14 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява „ПЪТКОНСУЛТ 2000“ ЕООД. Договорът им е за 436 800 лв. с ДДС. Авторският надзор ще бъде осъществен от „Илия Бурда” ЕООД. Техният договор е за 9 258 лв. с ДДС.

По магистрала "Хемус" продължават ремонтите на виадуктите при 19-и, 35-и и 36-и километър, както и на тръбата за София на тунел "Витиня". На виадуктите "Потоп" при 19-и км и "Коренишки дол" при 36-и км предстои изграждането на нова хидроизолация, нов асфалт и осигурителни системи за безопасност. На съоръженията при 51-ви км, както и при 37-и км, продължава работата по долното строене, без това да затруднява трафика.

От АПИ не се ангажират със срок още колко ще ремонтират виадуктите и съоръженията по "Хемус". В същото време недоволството на шофьорите расте, заради километричните задръствания по магистралата и бавната работа на "Автомагистрали".

На магистрала "Тракия" преди началото на активния летен сезон приключи ремонтът на три виадукта - при 13-ти, 15-ти и 20-ти км. Съоръженията са с нови пътни плочи, асфалтобетонова настилка, хидроизолация, мантинели и парапети. Без да се възпрепятства трафикът, продължават строителните работи по конструктивното укрепване както на тези три съоръжения, така и на още две - при 17-ти и 18-ти километър. Ремонтират се стълбовете, устоите, фундаментите, долната повърхност на пътна плоча и т. н.

Изцяло обновен ще е тунелът на столичният булевард "Александър Малинов" в Младост, който свързва булеварда с Околовръстното. Ремонтът започна на 1 юли, ще продължи 56 дни и трябва да приключи на 26 август т. г.  Транспортният тунел е почистен и в момента се извършват дейности по укрепване и възстановяване на носещата армировка, както и на бетоновото покритие и подпорните стени. Ще се постави нов парапет на входа на тунела. Съоръжението не е ремонтирано откакто е построено. Правени са някакви леки козметични обновявания. В момента се работи и по отводнителната система, като се поставят и допълнителни шахти през 30 м. Ще се направят и дренажи, които ще се заустят в канализацията.

В началото на седмицата бе обявено, че обществената поръчка за прединвестиционно проучване на трасето на тунел под Петрохан е възложена на Обединение "Петрохан 2019", с участници "Трансконсулт 22" ООД и "Университет по архитектура, строителство и геодезия - Център за научни изследвания и проектиране" ЕООД. Стойността на договора е 330 000 лв. с ДДС, а срокът за изпълнение е 180 дни.  Изпълнителят ще трябва да посочи минимум 3 варианта за развитие на ново пътно трасе с тунелно преминаване под Петрохан. Въз основа на извършеното проучване ще бъде определен пътният габарит на направлението. На проучване подлежат и необходимите капиталовложения за реализацията на проекта, както и разходите за поддържане и годишна издръжка на пътя и пътните съоръжения след тяхното реализиране.

През 2018 г. правителството взе решение за изграждане на тунел през Петрохан, след като в продължение на години жители на Северозапада протестираха с искане за това.Идея за изграждане на такъв скоростен път се появява още през 80-те години на миналия век, но изпълнението й бе постоянно отлагано.

Столичният тунел, свързващ район „Люлин“ с бул. „Тодор Александров“, ще бъде ремонтиран догодина. Цялостно обновяване на съоръжението в „Люлин“ ще включва и подмяна на трамвайните релси. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във