Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Пет са офертите за проектиране при ремонта на "Дунав мост" при Русе

Отворени са офертите в обществената поръчка за изработване на технически проект за основен ремонт на моста над река Дунав ("Дунав мост 1") между Русе и Гюргево, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Трасето му  съвпада с първокласния път I-2 Русе - Разград. Дължината на съоръжението на българска територия е 1 километър.

Мостът над река Дунав при Русе е част от общоевропейския транспортен коридор №9 и по него преминава автомобилният трафик от Източна Европа през България към Турция, Гърция и страните от Близкия изток. Съоръжението е изграждано в периода между 1952 и 1954 година.

Отворени са офертите на фирмите:


  • "АЛВЕ КОНСУЛТ" ЕООД;

  • "ПРОДЖЕКТ ПЛАНИНГ ЕНД МЕНИДЖМЪНТ" ООД;

  • "ИНЖКОНСУЛТПРОЕКТ" ООД;

  • "Ий Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс" ЕООД;

  • "ВИА-ПЛАН" ЕООД.

Бъдещият изпълнител ще трябва да направи подробно обследване на всички елементи от връхната конструкция и долното строене на съоръжението. Поръчката включва цялостен оглед на състоянието на стоманобетонната конструкция на пътната част на моста, извършване на геодезически измервания и при необходимост на инженерно–геоложки проучвания. Срокът за изпълнение е 180 дни.

Въз основа на изготвения технически проект след това ще се извършат необходимите ремонтни дейности, уточняват от пътната агенция. Готовият технически проект ще определи конкретните ремонтно-възстановителни дейности на съоръжението, прогнозната стойност и срокът за изпълнението им.

 

Дунав мост,

открит като Мост на дружбата, наричан още Мост Русе – Гюргево, е стоманен фермов мост над река Дунав между градовете Русе  и  Гюргево на речен километър 488.7.

Цялата му дължина е 2.8 км, като минава на височина от 30 метра над водата. Изграден е на две нива – за влакове и за автомобили. Средната част (с дължина 85 м) може да се повдига и да пропуска големи кораби. Мостът е един от двата моста над река Дунав по границата между България и Румъния, която има дължина от около 500 километра.

Архитект на моста е Георги Овчаров, а художественото оформление (порталите на българския и румънския бряг, както и орловите глави по неговата дължина) е дело на украинския скулптор Михайло Парашчук.

Мостът е открит официално за експлоатация на 20 юни 1954 г., като за времето си е най-големият комбиниран мост (с железопътна линия и за автомобилен трафик) в Европа. Строен е 2.5 години от България и Румъния  в сътрудничество с тогавашния Съветски съюз.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във