Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Пет компании участват в търга за концесията на "Летище София"

Най-голямата британска летищна група Manchester Airports Group (MAG) подаде оферта за концесията на "Летище София" за следващите 35 години. Компанията си партнира в консорциум - китайския строителен гигант BCEG. В момента MAG инвестира над 1.5 милиарда английски лири (3.2 милиарда лева) в летищата си във Великобритания, а BCEG строи най-големия авиационен проект в света – пекинското международно летище Daxing, което ще бъде най-голямото летище в света, а съвсем скоро проведе първите си пробни полети.

По официална информация от транспортното министерство още четири консорциума са подали заявления за участие в търга .

Конкурент на британците е "Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС", който си партнира с оператора "Флугхафен Мюнхен". Очаквано, в търга участва и "Фрапорт" - концесионерът на летищата във Варна и Бургас. 

В обединение се включва операторът на летището в Копенхаген. Негов партньор е "ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ".

Както и френският оператор Airport de Paris Group, който е партньор с турската "ТАВ Хавалиманларъ Холдинг".

Офертите на допуснатите участници ще бъдат отворени на 9 май.

Прогнозната стойност на търга за концесията е 7.6 млрд. лв. без ДДС. Бъдещият концесионер ще трябва да направи инвестиции в минимален размер от 600 млн. евро, а в държавната хазна за срок от 35 години ще постъпват не по-малко от 15 млн. лв. без ДДС годишно, или 10% от размера на общите приходи от всички дейности. 

При оценяването на претендентите най-висока тежест ще има концесионното възнаграждение - 55 процента. Оценката на техническото предложение ще е с относителна тежест 45 процента. То ще съдържа план за развитие, бизнес план, план за финансиране, обща стратегия, планове и прогнози на трафика и на капиталовите разходи. От включилите се в наддаването ще се изисква също така да управляват поне едно международно летище с над 10 млн. превозени пътници годишно, да разполагат с нетна стойност на активите за всяка от последните три години минимум 200 млн. евро и да имат опит при финансирането поне на един проект в инфраструктурния сектор, надвишаващ 400 млн. евро. 

*Статията е обновена в 17.40 часа

Facebook logo
Бъдете с нас и във