Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"Пежо" купи "Опел"

Легандарната автомобилна марка "Опел" вече ще е френска. Обявяването на сделката става часове преди във вторник в Женева да бъде открит най-големия автомобилен салон на Стария континент. Тя ще позволи на "Пежо - Ситроен" да стане втория по големина производител на автомобили след "Фолксваген"., като ще изпревари конкурентите си от "Рено - Нисан".

Американската "Дженерал мотърс" потвърди, че се е съгласила да продаде своето европейско бизнес поделение "Опел" за 2.2 млрд. евро на френската компания "Пежо - Ситроен", след като в продължение на почти двадесет години най-голямата автомобилна компания в САЩ така и не успя да излезе на печалба в Европа.

Френският гигант ще плати 1.3 млрд. евро за марките "Опел" и "Воксхол", като в същото време европейските финансови операции на компанията ще бъдат придобити съвместно от "Пежо" и от BNP Paribas за около 900 млрд. евро. По този начин  "Пежо - Ситроен" ще се превърне в нов регионален гигант в автомобилния сектор, който ще се конкурира с германската компания "Фолксваген".

Като част от сделката "Дженерал мотърс" ще получи правото да закупи 4,2% от капитала на "Пежо". Тази опция може да бъде упражнена в рамките на пет години след датата на самата сделка, което означава, че американският автомобилен гигант няма да стане незабавно акционер в френската компания.

Отказът от марката "Опел", чиито първи продажби на автомобили стартираха в края на 19-и век и към момента се продават около 1 млн. броя годишно в рамките на Европа, ще доведе до намаляване на общия обем на продажби на "Дженерал мотърс"с 10%, обяви главният изпълнителен директор на компанията Мери Бара.

В същото време обаче, американската компания ще получи незабавен тласък на своите маржове на печалбата, тъй като нейното поделение "Опел" така и не успя да излезе на печалба от 1999-а година насам, губейки средно около един млрд. долара годишно.

Facebook logo
Бъдете с нас и във