Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Отлагат въвеждането на новите бандероли за алкохола

Министърът на финансите подписа заповед, с която се променя срокът за влизане в сила на новите образци на бандероли за бутилираните алкохолни напитки от 1 януари 2022 г. на 1 април 2022 година.

Причината за промяната е постъпило искане за отлагане на срока и проведени разговори с браншови организации, в които членуват най-големите вносители, производители и търговци на спиртни напитки в страната.

Бизнесът изложи пред министъра на финансите своите мотиви против срока, като акцентира върху възникването на затруднения и пречки в бизнес процесите, свързани с планирането и реализирането на продажбите на акцизни стоки при въвеждане на нов образец на бандеролите в този срок.

Решението на ведомството е взето след анализ на редица фактори във връзка с епидемичната обстановка в страната от COVID-19, които водят до липса на предвидимост за производителите и търговците на алкохол и затрудненията им свързани с планирането и реализирането на продажбите на акцизни стоки. Предприетата мярка ще подпомогне значително дейността на бизнеса, като ще създаде възможност да се реализират в търговската мрежа освободените за потребление спиртни напитки по стария образец на бандерол. Тъй като алкохолните напитки, които се продават в търговската мрежа, са стоки с платен акциз, удължаването на срока за влизане в сила на новия образец няма да окаже пряко влияние върху приходите от акциз в държавния бюджет.

Срокът 1 януари 2022 г. за влизане в сила на новите образци на бандероли за тютюневите изделия се запазва.

През септември  в интервю за БНР Йордан Чорбаджийски, председател на УС на Националната лозаро-винарска камара заяви, че смяната ще доведе до „адски много проблеми на производителите и на вносителите на алкохол“.
 
Досега при смяната на „дизайна на хартийката“ са правени консултации с бизнеса и така е било решавано кога да стане това, поясни той и подчерта:
 
„60 милиона плаща браншът за хартийки.“ В момента никой не печели от това, категоричен е Йордан Чорбаджийски. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във