Банкеръ Daily

Управление и бизнес

От началото на годината пренощувалите в област Пловдив са над 155 хиляди

Вторият по големина град в България - Пловдив, е важен туристически център и въпреки кризата привлича посетители с многобройните си културно-исторически забележителности. По данни на Единната система за туристическа информация (ЕСТИ) от 1 януари до 1 август тази година пренощувалите туристи в областта са над 155 хиляди, от които българите са близо 137 хиляди, съобщават от министерството на туризма. А това е една много добра подкрепа за туристическия бизнес в тази несигурна среда. Реализирани са нощувки на граждани от Турция, Гърция, Германия, Италия, Франция, Русия, Великобритания и др,ги страни. 

За същия период само в община Пловдив пренощувалите са над 65 хиляди, а 49 хиляди от тях са българи. Този потенциал може да се развива въпреки пандемията с общите усилия на държавата, бизнеса и местната  власт. Това потвърдиха след среща в Града под тепетата  вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова с кмета Здравко Димитров и ръководството на общината.

И тук секторът преминава през много труден период със сериозни икономически загуби, но все още има неразгърнати нишови възможности, които могат да привлекат повече посетители. Освен културно-историческия туризъм министър Николова спомена и църковния, конгресния и шопинг туризма, които са с отлични перспективи в региона. Всъщност от ключово значение за развитието на региона е популяризирането на перспективите за разнообразен туристически продукт, което пък позволява той да се представя като дестинация за четири сезона. И с възможности за организиране на различни културни събития, като това през миналата година, когато Пловдив бе Европейска столица на културата и привлече почти двойно повече туристи. 

Министър Николова отбеляза също, че се търсят нови форми за привличане на повече български и чуждестранни туристи с иновативни средства за популяризиране на по-малко познати забележителности с активното участие на екскурзоводите. По дипломатически път и в партньорство с Министерството на здравеопазването се прави необходимото за улесняване достъпа на посетители от Турция, Молдова, Беларус, Великобритания, Израел, Русия и други държави, за които има все още ограничения от българска или тяхна страна. А това ще улесни подготовката и на новия зимен сезон и сезон Лято 2021.

 

Туристическият информационен център ще бъде дигитализиран

Важна стъпка е туристическият информационен център в Община Пловдив да бъде дигитализиран, разширен и модернизиран.

Туристическият център ще бъде брандиран с логото на Министерството на туризма и Община Пловдив. А за да се информират по-лесно туристите, ще бъдат инсталирани и таблети, като местният бизнес ще има възможност да сложи и свои собствени рекламни брошури. Желанието е да се покажат широките възможности за различни видове туризъм в общината и региона, така че да се осигури по-голяма целогодишна заетост на местата за отдих.

Кметът на града е пое ангажимент в най-скоро време общината да подаде заявление за сертифициране към министерството на туризма и туристическият център да бъде вписан в Единната мрежа на туристическите информационни центрове.

Facebook logo
Бъдете с нас и във