Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Около 30 млн. лева ще се инвестират в "Летище Пловдив“

Осигуряването на обществен транспорт се налага и поради заявените намерения от нискотарифен авиопревозвач да организира полети от Пловдив до градове от Европа.

Решението за придвижване на пристигащите и заминаващите пътници на пловдивския аеропорт е създаването на нова автобусна линия с маршрут автогара „Родопи“ – "Летище Пловдив“. Това съобщиха от областният пресцентър след работна среща във връзка с необходимостта от осъществяване на обществен превоз за пътуващите, организирана от областния управител Ангел Стоев.

Идеята е новата линия да бъде редовна, с разписание, съобразено с пристигащите и заминаващите полети.

Осигуряването на обществен транспорт се налага и поради заявените намерения от нискотарифната компания „Уиз еър“ да организира полети от и до градовете Лутън, Дортмунд и Меминген, които се очаква да започнат от 3 ноември тази година. Така "Летище Пловдив" ще обработва по десет полета седмично, което означава около 6000 пътници месечно. Като се добавят и очакваните зимни чартърни полети, нуждата от транспорт става все по-осезаема е отбелязал областният управител. Той  препоръчва летището да обяви конкурс за таксиметрови фирми по модела на "Летище София“, с които да се допълни обслужването.  

Срещата се е оказала съвсем навременна, тъй като от вчера има решение за вливане на "Летище София“ към "Летище Пловдив“. "Очакват се около 30 милиона лева, които ще бъдат инвестирани в подобрение на инфраструктурата, включително и за изграждането на карго терминал, с какъвто аеропортът към момента не разполага", съобщава Лъчезар Миленчев, изпълнителен директор на "Летище Пловдив“.  

С подписването на концесионния договор „Летище София“ ЕАД като търговско дружество е загубило своята функционалност. То вече не е летищен оператор, но има определени активи и средства. Затова министър Тодоров е предложил вливане на компанията в „Летище Пловдив ЕАД, което също е сто процента държавна собственост. И никак не му върви в концесионирането. Мотивът е, че така ще се осигурят средства за развитие на пловдивския аеропорт като летищен оператор и заедно с това ще се възпрепятства възможността за разпиляване на средствата, които са налични в счетоводния баланс на „Летище София“ ЕАД.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във