Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Общините подобряват е-услугите към гражданите

Постоянната връзка с гражданите и бизнеса с цел едно по-добро управление е основата на успешно партньорство.

Дигитализацията e един процес и по него имa oщe много ĸaĸвo дa ce прави у нас - и в администрацията, и в общините, и в бизнеса. В условията на Ковид реалността виждаме, че рaбoтaтa oт дистанция oтĸpива cъвceм нoви xopизoнти. Училищaтa ca caмo eдин oт дoбpитe пpимepи. Много фирми заложиха на работата от вкъщи. 

Усилията на Община Пловдив в посока дигитализация и въвеждане на нови технологии не остават незабелязани. Тя е лидер у нас в прилагането на дистанционно обучение и облачни технологии. Във всички 52 общински училища има 35 465 активни профила на ученици и учители в платформите G-suite for education и Microsoft 356 и с 9000 активни виртуални класни стаи. 38 училища с имат повече от една виртуална класна стая за всяка паралелка. 94% от учениците над 5-ти клас с активни профили в системите и това е най-високият процент за страната.

По време на епидемията Пловдив предприе действия за предоставянето на повече услуги онлайн. Създаден бе и безплатен Единен телефонен номер 0800 112 32, на който гражданите в рамките на едно обаждане да могат да получат търсената от тях информация.

Сред новите неща, които Община Пловдив въведе през настоящата година за по-добра връзка с гражданите, са: контактният център, изграден на базата на единен телефонен номер 0800 112 32 за връзка и предоставяне на информация от структурите на общината на гражданите и порталът eGov box – благодарение на който служителите могат да работят онлайн и дистанционно.

Изцяло е създадена възможност за заплащане на местните данъци по електронен път (чрез виртуален ПОС терминал). Гражданите могат да получат и обобщена информация за своето финансово състояние от регистрите, поддържани от общината. По същия начин се издават и удостоверенията за наличието или липсата на задължения към общината.

Чрез интернет страницата Plovdiv.bg се поддържат и публичните регистри, даващи информация за дейността на администрацията като регистрите на договорите и разрешенията по наемните и приравнени отношения, на разпоредителните сделки, на даренията, на общинската собственост, на подробните устройствени планове, на разрешенията за строеж, на въведените в експлоатация строежи. По този начин отпада необходимостта за подаване на заявления за достъп до обществена информация.

Предстои да бъдат пуснати електронните услуги, които дават възможност за заплащане по електронен път на: наказателни постановления; глоби с фиш; уведомления за неправилно паркиране; таксите и цените на услугите по гражданско състояние, стопанските дейности и устройство на територията. Остава само да се сертифицират от БОРИКА.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във