Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Община Плевен има резерви към проектите на АПИ за обходен път на града

Според кметът Спартански предложеният втори идеен проект, или т. нар. "син” вариант, е по-удачен и с допълнително проучване може да бъде оптимизиран.

Напредването на строителството на автомагистрала "Хемус” в участъка между Плевен и Ловеч поставя на дневен ред необходимостта от изграждане в близко бъдеще на обходен път на град Плевен, по който да се извежда транзитният трафик, съобщиха от община Плевен, цитирайки кмета Георг Спартански. Този въпрос се дискутира от няколко години, а през 2019 г. е имало и среща на представители на Агенцията за пътна инфраструктура. От АПИ е предложен  разширен идеен проект за строителството на обходен път – път, който да преминава  пред входа на парк "Кайлъка” /т. нар. "жълт” вариант/ и път, който преминава през полски имоти и полски пътища, общинска собственост /”син” вариант/.

"Категоричен съм в мнението си, че е абсурдно обходният път да засяга по какъвто и да е начин парк "Кайлъка”, който е защитена местност. Споделих го на среща с областния управител Марио Тодоров и неговия заместник Ваня Савова. С голямо учудване по време на срещата разбрах, че предишният областен управител е изпратил до АПИ писмено становище за принципна подкрепа обходният път да минава през държавен имот, т.е. той е дал одобрението си за т. нар. „жълт” вариант на Агенцията, който е крайно неприемлив за Община Плевен. А съм сигурен, че ще бъде отхвърлен и от съгражданите ни при обществено обсъждане“, посочва Георг Спартански. "Жълтият” вариант не се подкрепя и от камарите на архитектите и инженерите в Плевен.

Мотивите за неприемане на т. нар. "жълт” вариант са изложени и в писмо до министъра на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова.

Предложеният "жълт” вариант на Инвестиционното предложение за изграж­да­не на Югоизточен обход на град Плевен не е съобразен с одобрения и влязъл в сила Общия устройствен план на град Плевен. Съгласно този документ и разрабо­те­на­та Комуникационно-тран­с­порт­на схема към него трасето на обходния път е извън урбанизираната територия на Плевен и е републикански път II клас.

Според кметът Спартански предложеният втори идеен проект, или т. нар. "син” вариант на Инвестиционното предложение за изграж­да­не на ПЪТ II-35 “Плевен-Ловеч-Кърнаре“- Югоизточен обход на град Плевен, в значителна част от трасето следва концепцията на приетия ОУП на град Плевен. След допълнително проучване на съществуващите условия в определени участъци може да бъде оптимизиран и одобрен за основа на работен проект, е становището на Община Плевен.

Този вариант се очертава като по-подходящ, категоричен е кметът Георг Спартански. При всички случаи няма да допуснем неприемлив за града и жителите вариант. Остават обаче важните въпроси – кога ще бъде изработен окончателен работен проект на обходния път, кога ще бъде осигурено финансиране от държавата, защото това е републикански път, кога ще бъде избран изпълнител и реално ще започне изграждането. Защото през това време тежкият транзитен трафик ще преминава през град Плевен.

Facebook logo
Бъдете с нас и във