Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Община Асеновград търси пари за ремонт на централния мост

Обследване на съоръжението е извършено преди девет години. Още тогава е било установено, че то е в предаварийно състояние.

Мостът при общинския пазар в Асеновград става все по-опасен и се нуждае от спешен ремонт, съобщиха от пресцентъра на общината, който цитира заместник-кмета инженер Стоян Димитров. За целта обаче ще са необходими около 5 000 000 лева. Общината ще кандидатства за финансиране от държавата. Обследване на съоръжението е извършено преди девет години. Още тогава е било установено, че то е в предаварийно състояние. А и с просто око се вижда, че част от армировката е оголена, а с течение на годините е корозирала.

"Мостът е изключително натоварен, тъй като това е една от най-невралгичните точки в града. Пътят е продължение на трасето Пловдив - Асеновград - Кърджали и е част от републиканската пътна мрежа", уточнява инженер Димитров. То пък е част от Паневропейския транспортен коридор №9 (Хелзинки-Дедеагач), който продължава до границата с Република Гърция при ГКПП Маказа-Нимфея. Значението на ГКПП "Маказа" расте през последните години, защото той "лежи" на международното трасе към Беломорието. Трансграничният път през прохода Маказа поема автомобилния поток от Северна Европа към пристанищата в Александруполис и Кавала на Бяло море. През този граничен пункт не преминават тежкотоварни камиони и автобуси, а е отворен само за лекотоварения трафик на МПС до 3.5 тона. Туристическият сезон допълнително натоварва пътя. Освен българи, оттук пътуват и много чужденци, предимно туристи от Румъния. Много турски граждани предпочитат да влизат в Турция през Маказа, и така да избягват задръстванията на ГКПП "Капитал Андреево". А така си спестяват и повече от 100 километра.

Според проекта на община Асеновград, мостът трябва да бъде разширен. Ще се стесни част от тротоара и така ще се осигурят четири платна за движение на автомобилите. За състоянието на обекта община Асеновград е сезирала Агенция "Пътна инфраструктура" и правителството. Стоян Димитров е категоричен, че няма как да бъдат извършени "козметични" ремонти, а мостът трябва да бъде изцяло и основно ремонтиран, за да може да изпълнява своите функции. И да е безопасен и за хората, и за автомобилите.

Целта е да се запазят основите на моста и да се подмени горната му част. По време на ремонтните дейности няма да се наложи затваряне на мостовото съоръжение. С цел облекчаване на трафика по тази зона от града се предвижда отваряне за движение на пешеходния мост при Спортна зала "Асеновец". Вече има изготвен проект, според който ще се осигури еднопосочно преминаване на автомобили, като ще се остави място и за пешеходна част.

За подобряване на инфраструктурата около града е належащо и необходимо да се изградят нови обиколни пътища в посока Кърджали и Смолян, най-малкото поради очертаващия се повишен трафик на автомобили, преминаващи транзитно през град Асеновград. По направлението Асеновград - Кърджали е необходимо да се изгради ново околовръстно шосе, което да започва преди карбидния завод и преминава през края на промишлената зона, продължаващо покрай река Чая, което ще бъде съпроводено и с изграждане на нов мост над реката. Нов път или друго трасе трябва да се изгради и в посока Смолян, с цел да се преодолеят проблемите с повишения трафик на автомобили в града.

Асѐновград е разположен на 15 км южно от Пловдив. Той е най-големият не областен град в България, най-големият град в Родопите, втори по големина в областта след Пловдив и е административен център на едноименната община. В Асеновград влизат и кварталите Горни Воден и Долни Воден, които до 1986 г. са били отделни села. Населението на града е над 49 510 души, което поставя Асеновград на 19-то място по големина в страната.

До 1934 г. Асеновград се казва Станимака от гръцкото име на града Стенимахос. През 1934 г. е преименуван в чест на цар Иван Асен II на Асеновград. Над самия град се намират останките от Асеновата крепост, стара крепост, която при цар Иван Асен II е подсилена и е превърната във важен военен пост в отбраната на южните граници на Второто българско царство.

Градът е известен с многото си църкви, манастири и параклиси и често е наричан Малкият Йерусалим.

Facebook logo
Бъдете с нас и във