Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"Нова телевизия" вече е собственост на "Юнайтед груп"

От "Юнайтед Груп", водещ доставчик на телекомуникационни услуги и медии в Югоизточна Европа, обявиха, че са завършили придобиването на „Нова Броудкастинг Груп“.

„Нова“ се състои от 10 телевизионни канала, включително националната НОВА ТВ, и най-голямата онлайн платформа в България – „Нетинфо“. Тя също така управлява четири радио станции.

На българския пазар „Юнайтед Груп“ притежава телеком-оператора VIVACOM.

Главният изпълнителен директор на „Юнайтед Груп“ Виктория Боклаг заяви, че България е привлекателен пазар за "Юнайтед". И добави, че между „Нова“ и другите медийни операции на компанията съществува добра съвместимост.

Като част от „Юнайтед груп“ дейностите на „Нова Броудкастинг груп“ ще бъдат направлявани от бившия изпълнителен директор на RTL Дирк Геркенс, професионалист с повече от 25 години опит в сферата на телевизията.

Придобиването на „Нова Броудкастинг Груп“ е в съответствие със стратегията на „Юнайтед Груп“ да притежава както телекомуникационни, така и медийни компании на пазарите, където оперира. Платформата на компанията обединява водещите оператори на съдържание в Югоизточна Европа. Медийното подразделение на „Юнайтед Груп“, „Юнайтед Медиа“, всяка година произвежда повече от 20,000 часа оригинално съдържание и излъчва повече от 30 канала, които са на разположение за наземни, кабелни, DTH, OTT и IPTV платформи.

Преди дни Комисията за защита на конкуренцията разреши на „Юнайтед Медия“ С.а.р.л., Люксембург да придобие едноличен контрол върху „Нова Броудкастинг Груп“ ЕООД и дъщерните му дружества, както и съвместен контрол върху „Файненшъл Маркетплейс“ АД, „Грабо Медия“ АД и „Атика Ева“ АД.

Братя Домусчиеви придобиха правата върху медийната група за 185 млн. евро, но към момента няма официални данни за колко сега продават телевизията. 

От решението на Комисията се разбра, че основният конкурент на Нова телевизия - бТВ, е изразил негативно становище по сделката, имайки редица съображения за негативни последици върху пазара, особено като се има предвид, че "Юнайтед партнърс" е собственик и на БТК, който е играч и на терена и на разпространяването на телевизиите, на рекламния пазар и на пазара на разпръскването на сигнали чрез цифрово наземно радиоразпръскване.

Освен това от бТВ са посочили, че от една страна групата на Нова е участник на пазара на разпространението на телевизионни програми към платформените оператори на територията на страната, откъдето идват и почти 40% от нейните приходи. От друга пък - БТК (Vivacom), е един от най-големите купувачи на същия този пазар. Тези факти, според бТВ, ще доведат до вероятна концентрация, която може да ограничи достъпа на конкурентите на Нова на пазара на разпространение на телевизионни програми.

Комисията обаче не е взела предвид тези съображения и на практика е посочила, че пазарът щял да принуди Нова и БТК да избягват изкушаващи недобросъвестни практики.

Ден след решението на КЗК стана ясно, че управителят на "Нова Броудкастинг Груп" Ива Стоянова се оттегля от компанията заедно с братя Домусчиеви и вече не е част от нейния екип. 
 

Facebook logo
Бъдете с нас и във