Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"Нова телевизия" купува "Канал 3"

"Нова Броудкастинг груп” ЕООД купува „Елит Медиа България“ ЕООД, „Радио Веселина“ ЕАД, „Витоша ФМ“ ЕООД и „Радио Експрес“ АД.

Това става ясно от регистъра на Комисията за защита на конкуренцията, която предстои да започне производство по сделката. 

"Елит Медиа България“ е фирмата зад телевизията "Канал 3", свързвана с депутата и медиен магнат Делян Пеевски. 

Част от сделката са „Радио Витоша“ и „Агенция Атлантик“, която оперира радиото и телевизията "Magic". 

"Съгласно уведомлението се очаква операцията да окаже въздействие върху следните съответни продуктово-географски пазари в страната: - пазар на телевизионна реклама; - пазар на телевизионно разпространение на едро", се казва в уведомлението изпратено от "Нова Броудкастинг груп” до КЗК. 

Както "Банкеръ" съобщи, "Нова броудкастинг груп" вече притежава изцяло и онлайн групата "Нет инфо". Това е видно от данните в търговския регистър, където NOVA вече е записана като едноличен собственик на капитала й. 

Още през февруари тази година Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) одобри сделката за миноритарния дял на дружеството. То притежава интернет сайтовете Vbox7, dariknews.bg, gong.bg, edna.bg, vesti.bg, sinoptik.bg.

Досега "Нова броудкастинг груп" притежаваше 70% дял в "Нет инфо". Останалите 30% бяха собственост на "Дарик радио" АД на Радосвет Радев и "Уеб финанс" на Христо Христов.

През април 2019 г. "Адванс Медиа Груп“ ЕАД на братя Домусчиеви финализира сделката с Modern Times Group (MTG) за "Нова броудкастинг груп". Стойността на сделката бе 185 млн. евро.

Опитите NOVA да придобие "Нет инфо" са още от времето, когато предишните шведски собственици преговаряха за продажбата й с чешкия милиардер Петр Келнер. КЗК обаче забрани продажбата на "Нова Броудкастинг груп", когато кандидат - купувач бе чехът, чрез своята PFF Group. Сред аргументите на антимонополистите бе и контролът над "Нет инфо". От КЗК тогава прецениха, че заради водещата позиция на "Нова броудкастинг груп" на пазара може да има ефект върху конкурентната среда след сделката, включително и за тази на онлайн медиите. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във