Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Нов влак от Пловдив до Одрин за евтин пазар

Пускат влак от Пловдив до Одрин от 1 юни. Официалният представител от Генералната дирекция на турските държавни железници Вейси Алчансу обяви, че с Български държавни железници са постигнали споразумение за новата пътническа линия.

"Одрин приема всеки ден голям брой посетители от България. Смятаме, че тази услуга ще допринесе за икономиката на града. Разписанието и цените на билетите на новата линия ще бъдат обявени в следващите дни", обяви Алчансу, съобщи турският вестник "Сабах"..

Композицията с три вагона ще пътува в събота и неделя, а по разписание пътуването ще отнема малко над 4 часа. Заради евтината лира пловдивчани масово отскачат до турския град да пазаруват. В момента една турска лира се купува за 30 стотинки. Макар че, заради последното поевтиняване на лирата, търговците в Турция вдигнаха леко цените, пак е на сметка да се пазарува в Одрин.

Експерти по сигурността обаче веднага съзряха слабото място на този влак, като твърдят, че има опасност влаковата композиция да се превърне в основен канал за трафик на нелегални мигранти от Турция към България, а от тук и към Западна Европа.

Експресът Истанбул-София в момента е единствената пътническа железопътна линия между България и Турция.

Междувременно БДЖ се опитва да модернизира подвижния си състав. Мениджърският екип на БДЖ организира в края на март обществена консултация по проекта за закупуване на нови влакове. Процедурата бе прекратена официално в средата на януари, като тогава ръководството обяви, че ще фокусира усилията си върху ремонта на наличния подвижен състав и може да се стигне дори до наемане на такъв. Министър Росен Желязков заяви, че поръчката е тотално сбъркана от предишното ръководство – изпълнителният директор Владимир Владимиров, председателят на Борда Велик Занчев,  и Филип Алексиев. 

Според плановете на транспортното министерство и ръководството на БДЖ до края на годината ще бъде обявена процедурата за закупуване на нов подвижен състав на стойност 100 млн. лв. Той ще се използва по линиите София-Варна и София-Бургас. Средствата ще дойдат от капиталовия трансфер от бюджета, а първите компоненти на новия подвижен състав ще пристигнат до 2021 г

Facebook logo
Бъдете с нас и във