Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Нов ремонт на "Хемус" и нови проблеми на "Тракия"

Тежки ремонти на двете основни магистрали, свързващи столицата и Черноморието - "Хемус" и "Тракия".

На 27 май започна ремонт на тръбата за София на тунел "Ечемишка" на автомагистрала "Хемус", като по този начин ще бъде ограничено движението през цялото лято, съобщиха от АПИ.

Срокът за изпълнение на ремонтните дейности е до края на септември 2021 г. Трафикът ще се осъществява двупосочно в тръбата за Варна. 

Съоръжението с дължина 820 м е в експлоатация от 1985 г. и е в лошо конструктивно състояние, като за привеждането му в съответствие с европейските стандарти за безопасност се предвижда премахване на разрушените части от вторичната облицовка на тръбата за столицата, поясняват от пътната агенция.

Конструкцията на съоръжението ще бъде възстановена и ще се монтира нова хидроизолационна система. Ремонтираната тръба ще е с нова дренажна система, асфалтова настилка, пожароизвестяване, вентилация, видеонаблюдение, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, с които се осигуряват безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент.

Ще бъде изградена напречна пешеходна галерия в съоръжението за връзка на двете тунелни тръби, която в случай на авария в някоя от тръбите, ще се ползва за евакуация на хора.

Проблеми за шофьорите се задават и на магистрала "Тракия". След като откритата през 2007 г. отсечка от АМ „Тракия“ от Чирпан до Стара Загора в момента реално се строи отново, вълни вече има и при най-скоро откритата отсечка – тази от Стара Загора към морето. Открита през 2012 г. отсечката на АМ „Тракия“ между Стара Загора и Карнобат е най-новата част от аутобана. Осем години след откриването й лентата, по която се движат камионите вече е на вълни, а ремонтите на повърхностния слой не могат да прикрият хлътналите участъци и люшкащите се тирове и коли, съобщи bTV.

В момента магистрала „Тракия“ е прекъсната и тече основният ремонт на откритата през 2007 г. отсечка Чирпан - Стара Загора, станала печално известна с вълните си. Но дали е точно ремонт или само 14-години по-късно, магистралата на практика се строи отново? 

Образуващите се вълни по 8-годишния участък от Стара Загора към морето подсказват, че и най-новата отсечка е за ремонт.

Експертите Владимир Канев и Снежана Ангелова са част от консултантската компания, наета от държавата, когато последната отсечка на АМ „Тракия“ от Стара Загора до Карнобат се строи с пари на европейската комисия по програма „Транспорт“.

„При проверките на място, ние като екип със всичките специалисти, бяхме задължени да проверим спазват ли се техническите изисквания. И ще дам един много съществен пример как те не се спазват.  В техническите изисквания в договора се казва, че хумусният слой, целият хумусен слой  трябва да се изземе, защото той първо е много полезен  и второ, ако остане не иззет и не бъде заменен, след това може да има проблеми – именно пропадане на самата пътна настилка“, обяснява Владимир Канев - инженер-физик и експерт по анализ на риска.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във