Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Нов хъб ще създава български икономически тигри

До четири месеца 15 български компании ще бъдат подпомогнати чрез експортния хъб да намерят нови пазари или контрагенти. За фирмите подкрепата ще е безплатна. Това обяви Бойко Таков, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия, който заедно с представители на още 12 институции - съорганизатори подписаха учредяването на експортния хъб. Сред гостите на събитието са над 130 посланици, търговски аташета, представители на работодателски организации и двустранни камари.

Той допълни, ще се работи активно с чрез българските търговски аташета, които оперират в над 50 страни. Също така, предстои да бъде представена и онлайн платформата на инициативата, която ще бъде изготвена с помощта на СофтУни, като част от събитията на хъба ще бъдат изцяло в онайлн формат. Подкрепата на фирмите ще бъде напълно безплатна, а вече са проведени разговори и с Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ за финансиране, което да доведе до по-голяма устойчивост на инициативата.

Бойко Таков бе категоричен, че експортният хъб е пример за публично-частно партньорство и със силата на обединението се дава изключителна добавена стойност, която ще бъде изцяло в полза на българския бизнес. 

Изпълнителният председател на Българската стопанска камара Радосвет Радев подчерта, че всички анализи показват, че за 30 години България вече е станала експортно ориентирана икономика и изрази увереност, че с инициатива ще може да бъдат създадени новите българските "тигри" - износители, за да има страната ни достойно място на световния пазар.

Целта на инициативата е да осигури необходимото пространство, в което представителите на българските предприятия да получат правилните насоки относно стъпките, които трябва да предприемат, за да продават успешно на международните пазари. 

Информационна платформа

Експортен хъб България, чийто домакин е София Тех Парк, ще работи активно за интернационализацията на бизнеса и повишаване на българската експортна дейност чрез платформа, която ще улесни българските предприятия при навлизането им на чужди пазари и ще им осигури достъп до информация за спецификите и особеностите на пазарите по света. Инициативата ще предостави възможност на фирмите да развият и усъвършенстват своите умения и познания, както и да участват в мрежа за обмяна на пазарна информация, опит и знания чрез онлайн и офлайн събития.

В рамките на експортния хъб ще бъде предоставена възможност на всяка страна с посолство в България да направи презентация на бизнес климата си и да представи възможностите за навлизане на чуждестранни фирми, както и да информира за спецификата, регулаторните режими и др. на своя пазар и да даде практически съвети, полезни за развитието на двустранната търговия. В допълнение, всеки един от основателите ще предоставя актуална информация относно своите дейности, които биха били полезни за експортната дейност в страната. 

Експортна програма за 15 български компании

Експортен хъб България ще организира експортна програма за 15 български компании с реализиран на пазара продукт, която ще окаже съдействие за излизането им на външни пазари чрез серия практически обучения, менторски насоки от експертите на инициативата и оказване на съдействие за разрешаване на казуси от дейността им. Стартът на програмата ще бъде обявен в началото на 2020 година. 

Основатели


  • Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия – инициатор

  • Асоциацията на бизнес клъстерите

  • Българска агенция за експортно застраховане

  • Българска консултантска организация

  • Българската стартъп асоциация (BESCO)

  • Българска стопанска камара 

  • Висше училище по застраховане и финанси

  • Клийнтех България

  • Конфедерация на работодателите и индустриалците в България

  • М3 Комюникейшън Груп

  • София Тех Парк – домакин

  • СофтУни

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във