Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"Нестле" ще разширява производствените мощности във фабриката в София

Фокусът при преките инвестиции на „Нестле България“ за 2022 е разширяването на производствените мощности във фабриката в София и новата поточна линия на Smarties. Ключов момент продължават да бъдат и социално отговорните проекти, реализирани от компанията. Това съобщи Петър Стоилов, изпълнителен директор  на „Нестле България“.

Над 62 млн. лв. са инвестициите на компанията само за последните четири години въпреки турбулентните времена.

Амбицията на „Нестле България“ е през тази година да произведе над 18 000 тона готова продукция от фабриката в София, които да достигнат до 34 експортни пазари, сред които такива като Германия, Англия и Франция. Общо 94% от производството на фабриката у нас е за износ, което реално демонстрира продукт с добавена стойност от български производител, използващ и българска пшеница с годишен обем от около 2500 тона.

У нас компанията надгражда ролята си на стратегически инвеститор с обявяването за инвеститор на годината през 2020-а. Две поредни години компанията получава сертификат клас А от Българска агенция по инвестиции и Българското министерство на икономиката за инвестициите в нови поточни линии. Така в нея у нас работят над 1000 човека, като младите са над 8%, а плановете са този процент постепенно да достигне до 30 на сто.

Фокусът на преките инвестиции тази година е върху разширяване на производствените мощности във фабриката в София.

През миналата година продажбите на „Нестле България“ растат и са почти  300 млн. лв., без да предприема ценови увеличения и въпреки нарастването на инфлацията от август миналата година до януари тази година. За първото тримесечие на 2022-а реализираните продажби от компанията на местно ниво са 80.6 млн. лв. и реален вътрешен ръст от 9.3 на сто.

 

4 млн. тона са намалените парникови емисии

от групата „Нестле“ само от 2018 г. насам, споделя Иванка Стойнич, мениджър Устойчивост на „Нестле“, Югоизточен пазар. Близо 75% са пластмасовите опаковки, създадени за рециклиране. Същевременно във фабриката в София от 2014 г. не се депонира отпадък и се използва 100% зелено електричество, спестявайки през миналата година 14 000 СО2 емисии на природата. Промяната в палетизацията на продукцията е позволила намаляване на броя използвани камиони с 13% за периода 2019-2020-а, а това от своя страна е  намалило разходите за транспорт. Процесите по намаляване употребата на вода, започнали през 2010 водят до свиване използването на този ресурс за производствени цели с  67 на ст. плановете за тази година са да ги намали с още 4 процента. Сред добрите примери е и премахването на стреч фолиото от дъното и от горната част на палетата на продукцията, спестяващо 50 тона пластмаса за периода 2016-2022-а  и 196 тона хартия за периода 2016-2022 година.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във